حضور در انتخابات گفتمان جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات گفتمان جمهوری اسلامی ایران و اقتدار این نظام را به رخ جهانیان می‌کشد.

حجت‌الاسلام احمد ملایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور در انتخابات همچنین باعث دلسردی همه افرادی است که با جمهوری اسلامی عناد دارند و باعث دلگرمی کسانی است که به انقلاب، اسلام و نظام دل بسته‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی گفتمانی مبتنی بر یک جمهوریت و مردم‌سالاری اسلامی است لذا مشارکت مردم در مسائل مهم به ویژه انتخابات نشان ‌می‌دهد مردم تصمیم‌گیر هستند و نقش خود را در جمهوریت و در جریان حکومت و سیاست ابراز می‌کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان جنوبی ادامه داد: حضور مردم در مجامع مردمی، راهپیمایی‌ها، مراسم انقلابی و مذهبی به خصوص انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: نکته بسیار مهم دیگر در خصوص اهمیت حضور در انتخابات این است که سرنوشت مملکت و کشور برای مدت چهار سال با تصمیمات نمایندگان مردم رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام ملایی اضافه کرد: در حقیقت مردم با حضور در انتخابات یک تفکر، روش یا منش را برای قانون‌گذاری و اداره کشور انتخاب و تعیین می‌کنند.

وی افزود: شاید از این جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت بیشتری حتی نسبت به انتخابات رییس جمهوری داشته باشد چون نمایندگان مردم در مجلس گاهی قوانینی را در بهارستان مصوب می‌کنند که برای برنامه‌های پنج ساله یا حتی ۲۰ تا ۳۰ سال در کشور رایج باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم باید در انتخاب نماینده اصلح و شایسته دقت کنند، ادامه داد: با توجه به نقش مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مردم باید افرادی که دارای صلاحیت لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص امور جامعه و تعیین سرنوشت مردم منطقه در استان یا شهرها را دارند انتخاب کنند.

وی گفت: با حضور در انتخابات به گفتمان اساسی که اصل جمهوری اسلامی ایران به این خاطر به وجود آمد کمک می‌کنیم، دوم اینکه سرنوشت خود را برای آینده می‌سازیم و با رای به فرد مورد قبول خود، در حقیقت خودمان را در مجلس می‌نشانیم.

حجت‌الاسلام ملایی افزود: اینکه چه کسی به عنوان نماینده مردم راهی مجلس شود برای شهر و منطقه نیز بی‌نهایت حایز اهمیت است و اینکه فرد منتخب مومن، انقلابی، اهل کار جهادی، همسو با آرمان‌های انقلاب و نظام، به فکر آبادی شهر و منطقه باشد و دغدغه توسعه و خدمت به مردم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه به وضوح شاهد تفاوت نمایندگان مردم در مجلس در شهرها و حوزه‌های انتخابیه هستیم، اظهار کرد: این تفاوت‌ها در مجلس‌ها و در قوانین موثر به نفع مردم نمود پیدا می‌کند لذا این موارد اهمیت حضور پای صندوق‌های رای را نشان می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امامین انقلاب شاخص‌هایی را برای انتخاب نامزدهای انتخابات مورد تاکید قرار داده‌اند، تصریح کرد: مردم حافظان و پشتوانه انقلاب هستند لذا جمهوری اسلامی بدون مردم امکان ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که باید نماینده مجلس در اولویت کاری خود قرار دهد اینکه تمام تمرکز، تلاش و اهتمام وی رفع مشکلات مردم اعم از اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و سایر باشد و بداند قوانینی که تصویب می‌کند چه تاثیری بر اقتصاد و معیشت مردم می‌گذارد.

حجت‌الاسلام ملایی افزود: بدون شک اگر چنین نمایندگان مومن، متعهد، انقلابی و دلسوزی وارد مجلس شورای اسلامی شوند بسیاری از مشکلاتی که کشور اکنون مبتلابه آن است یا در آینده با آن مواجه خواهد شد را رفع و دفع خواهند کرد و نظام را به سمت حقیقی آن یعنی کارآمدی پیش خواهند برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha