سامانه صدور شناسه ملی وزارت کار از مشهد فعالیت خود را آغاز کرد+ فیلم

مشهد-ایرنا- سامانه صدور شناسه ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش مشترک مدیران روابط کار و روسای ادارات تشکلهای کارگری و کارفرمایی در مشهد روز چهارشنبه با حضور معاون روابط کار این وزارتخانه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی کشور در این همایش گفت: با رونمایی از این سامانهT سازمانهای کارگری و کارفرمایی ملزم خواهند بود برای انجام امور مالی و بانکی خود شناسه ملی داشته باشند.

سید فخرالدین نژاد موسوی افزود: در واقع شناسه ملی برای سازمانها مانند کد ملی برای افراد حقیقی است، سازمانهای کارگری و کارفرمایی هم به همین علت نیازمند دریافت شناسه ملی هستند، اما فرآیند طولانی و دشوار آن باعث شده بود که بیش از پنج هزار تشکل و کانون بازنشستگی موفق به دریافت شناسه ملی نشوند.

وی بیان کرد: از این رو اداره کل سازمانهای امور کارگری و کارفرمایی وزارت کار با همکاری پایگاه ثبت اطلاعات حقوقی قوه قضاییه اقدام به تنظیم و تصویب شیوه نامه و راه اندازی سامانه صدور شناسه ملی سازمانهای کارگری و کارفرمایی به آدرس https://Tak.mcls.gov.ir کرده است که امروز از آن رونمایی شد.

مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی کشور در این همایش گفت: این سامانه در راستای کمک به تحقق دولت الکترونیک و اجرای مقررات ذیل قانون مبارزه با پولشویی ایجاد شده است و مزایای بسیاری دارد که مهمترین آن تامین ذینفعان و تسهیل امور آنان، حذف الزام مراجعه حضوری متقاضیان به ادارات کل و ستاد وزارت کار، سازماندهی و توانمندسازی سازمانهای کارفرمایی و کارگری و ایجاد شفافیت در عملکرد تشکلها است.

نژاد موسوی حذف کلیه حسابهای بانکی شخصی، رفع مشکلات مالی و معاملاتی و بیمه ای سازمانها، کاهش تعارضات و اختلافات درون سازمانی ناشی از فقدان شناسه ملی، تسهیل در انجام امور مربوط به انتخابات و برگزاری مجامع، تثبیت هویت و امکان صحت سنجی آمار و اطلاعات سازمانهای یاد شده در دوره فعالیت آنها، امکان بهره برداری آسان از سامانه برای کاربران را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد.

همایش مشترک مدیران روابط کار و روسای ادارات تشکلهای کارگری و کارفرمایی طی روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha