۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85371916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین آینده درخشانی در قایقرانی دارد

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85371916
قزوین آینده درخشانی در قایقرانی دارد

قزوین - ایرنا - رییس هیات قایقرانی قزوین گفت: برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از سوی مسوولان می تواند قزوین را به یکی از قطب های قایقرانی کشور تبدیل کند.

علی احدی عمندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: استان قزوین در رشته قایقرانی از استعداد های زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه زیرساخت های لازم نیز در سطح استان فراهم شده، با حمایت مسوولان استانی می توانیم ضمن کسب نتایج درخشان در رقابت های کشوری، به آینده این ورزش نیز بسیار امیدوار باشیم.

وی از حضور قایقرانان قزوینی در تیم های لیگ برتری کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هفته جاری شاهد برگزاری لیگ برتر قایقرانی در دریاچه آزادی تهران بودیم علاوه بر حضور قایقرانان قزوینی که به نمایندگی از سایر استان ها حضور داشتند، تیم نوجوانان استان نیز در قالب تیم پخش کوثر نیز در این رقابت ها شرکت کردند.

احدی، از میزبانی استان قزوین در برگزاری یک دوره کلاس مربیگری درجه سه خبر داد و افزود: این دوره با حضور ۲۵ مربی از هفت استان کشور و با مدرسی کتایون اشرف، نایب رییس فدراسیون قایقرانی به میزبانی قزوین در اواخر آذرماه گذشته برگزار شد.

وی همچنین از از مدال آوری قایقرانان قزوینی در مسابقات کشوری ابراز رضایت کرد و یادآور شد: در مسابقات کشوری که به میزبانی استان چهار محال بختیاری برگزار شد، تیم های دختران و پسران استان قزوین به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه قزوین در اوایل سال جاری نیز میزبان تیم ملی قایقرانی آب های خروشان در دریاچه الموت بود، تصریح کرد: خوشبختانه با بهره برداری از سد شهید لشگری شهرستان تاکستان برنامه ریزی های لازم برای برگزاری کلاس های قایقرانی در آب های آرام و رشته رویینگ از سوی این هیات به انجام رسیده است.

وی با اشاره به ۱۹۰ ورزشکار بیمه شده در رشته قایقرانی این استان، خاطرنشان کرد: بدون تردید برنامه ریزی صحیح، استعدادیابی و در نهایت علاقه خود ورزشکار سه رمز موفقیت در این رشته ورزشی و مهیج تاثیرگذار هستند.

احدی با بیان اینکه رشته قایقرانی برخلاف اذهان عمومی کم هزینه و در دسترس است، اظهار کرد: در این زمینه نیازمند کمک اهالی رسانه برای معرفی هر چه بهتر این رشته ورزشی در سطح استان هستیم و در عین حال نیز به حمایت کننده های مالی برای حضور تیم هایمان در رقابت های کشوری هم نیازمندیم.

وی از فعالیت حرفه ای رشته قایقرانی در شهرستان های بویین زهرا، آبیک، تاکستان و قزوین خبر داد و گفت: در اسفند ماه سال جاری نخستین دوره نجات سه (رسکیو ۳) برای اولین مرتبه در ایران و به میزبانی استان در دریاچه الموت برگزار خواهد شد و مدرس این دوره نیز کیانوش مهرابی (مدرس دوره های رسکیو ۳ ساکن اروپا) خواهد بود.

رییس هیات قایقرانی قزوین از ظرفیت بالای استان در حوزه پرورش ملی پوشان رشته قایقرانی خبر داد و یادآور شد: محدثه حسن پور دارای ۲ مدال آسیایی و نگار صادقی دارنده یک مدال نقره آسیایی از جمله قایقرانان قزوینی حاضر در رقابت های کشوری و آسیایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha