۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85371939
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۹ هزار واجد شرایط مسکن در قزوین داریم

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبر: 85371939
بیش از ۲۹ هزار واجد شرایط مسکن در قزوین داریم

قزوین - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هم اکنون ۲۹ هزار و ۴۵۱ متقاضی واجد شرایط برای نهضت ملی مسکن در استان داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر برگزار شد اظهار کرد: از میان متقاضیان واجد شرایط مسکن، ۲ هزار متقاضی مشمول قانون جوانی جمعیت هستند.

وی یادآور شد: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان با اضافه شدن طرح های جدید، حدود ۳۵ درصد است.

هاشمی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضیان مسکن در بخش جوانی جمعیت این استان مربوط به مجموعه شهری مهرگان، محمدیه، بیدستان، فارسیان و شریفیه هستند که تامین زمین آن نیز انجام شده است، تاکید کرد: این در حالی است که تا پایان امسال و با واگذاری های صورت گرفته، تعداد واحدهای واگذاز شده در حوزه نهضت ملی مسکن به یک هزار و ۲۰۰ واحد می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تامین زمین در حوزه جوانی جمعیت این استان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: این اداره کل در تحویل واحدهای مسکنی که به مناسبت دهه مبارک فجر امسال خواهیم داشت جزو ارزان ترین واحدهای مسکونی کشور بود.

به گفته وی، هزینه هر واحد احداث شده در حوزه نهضت ملی مسکن استان قزوین هشت میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بوده است.

هاشمی یادآور شد: جدا سازی شهرهای مهرگان از محمدیه موضوعی است که می تواند به عنوان یکی از مطالبات مهم استان در سفر ریاست جمهوری مطرح شود تا پیگیری های نهایی آن نیز به انجام برسد.

اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن به روستاها و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار جمعیت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در این نشست خبری اظهار کرد: ارایه تسهیلات پنج درصدی مسکن روستایی که سال گذشته سقف آن ۲ میلیارد ریال بود، امسال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده که علاوه بر روستاها، به شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار جمعیت نیز تخصیص پیدا کرده است.

فرهاد سبحانی ادامه داد: در بخش جهش تولید مسکن که بخشی از آن به این نهاد نیز واگذار شده، عملیات احداث چهار هزار و ۲۰۰ واحد در دستور کار ما قرار گرفت که تا پایان امسال یک هزار و ۲۰۰ واحد آن آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اهدای زمین برای جوانی جمعیت در روستاهای استان هیچ درخواستی نداریم، افزود: در عین حال، عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد روستایی در دستور

بحث اهدای زمین برای جوانی جمعیت در روستاها نیز وجود دارد اما از سمت روستایی ها فعلا درخواستی صورت نمی گیرد اما ساخت و ساز ۲۰ هزار واحد نیز در روستاها انجام می شود که در حال حاضر ۵هزار سهمیه روستایی برای نهضت ملی مسکن داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha