۲۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به صورت تخصیص نقدی و یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال نیز به صورت تخصیص اسنادی در مجموع ۲۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی این استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ایرنا، مهرداد عرب اول روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد اعتباراتی که در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان تصمیم گیری شده است، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۶ هزار و ۷۸۰ میلیون ریال اعتبار مصوب در غالب جدول (ج) که مربوط به استان‌هاست به این استان تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ارقامی نیز در ردیف‌های متفرقه به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده که براساس قانون در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و مصوب شده که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و موافقت نامه نیز بین دستگاه‌های مربوطه مبادله شده است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بودجه در هشت ردیف در طول سال به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است افزود: از این رقم هفت هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال آن را تخصیص گرفته ایم که به این ترتیب مجموع اعتبارات به ۷۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این تخصیص‌ها به صورت نقدی به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده کمک بسیار خوبی به دستگاه‌های اجرایی و استان کرده است.

عرب اول گفت: با توجه به اینکه در دوره‌های گذشته اعتباراتی که برای تکمیل پروژه‌ها به دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده می‌شد توزیع آن بین چندین پروژه اتفاق می‌افتاد و همچنین گاهی پروژه جدید نیز شروع به کار می‌کرد متاسفانه در سال جدید مالی با پروژه‌های نیمه تمام زیادی مواجه بودیم.

وی بیان کرد: قرار شده تمامی پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی که با این تخصیص قابل تکمیل است تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به اتمام برسد، عمده پروژهای نیمه تمام در سیستان و بلوچستان در حوزه خدمات است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال نیاز است تا پروژه‌های نیمه تمام استان تکمیل شود که با این تخصیصی که داده شده ۵۰ درصد کار انجام می‌شود و بقیه نیز تا پایان سال مالی به استان اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رصد پروژه‌های نیمه تمام در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان در حال انجام است گفت: امیدواریم در هفته دولت ۱۴۰۳ بخش عمده‌ای از پروژه‌هایی که برای اندک اعتباری معطل مانده به سرانجام برسد.

عرب اول گفت: حدود یک هفته گذشته برای اولین بار ۲۲ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های ملی تخصیص نقدی داده شده که این تخصیص کاری بی نظیر در راستای مصوبات سفر رییس جمهور بوده است.

وی در مورد لایحه ۱۴۰۳ نیز گفت: حسب قانون دولت موظف است در ۱۵ آذر ماه هر سال لایحه بودجه سال بعد را برای بررسی تقدیم مجلس کند تا پس از اعلام نظر شورای نگهبان در پایان سال تبدیل به قانون و تکلیف دستگاه‌ها در سال جدید مشخص شود.

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه سیستان و بلوچستان افزود: امسال مقرر شد این لایحه به صورت ۲ مرحله ای به مجلس ارائه شود، در بخش اول لایحه منابع و مصارف کلی کشور به اضافه تعدادی تبصره بودجه ای مهم به مجلس ارائه شد تا این موضوع بررسی و سقف منابع و مصارف در کلان کشور مشخص شود سپس لایحه برای جزییات فرستاده شود تا سهم وزارت‌خانه‌ها، پروژه‌های پیوست و استان‌ها در آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه لایحه در مجلس دچار تغییر شده است عنوان کرد: ۲۰ مصوبه جدید، از سوی مجلس به لایحه اضافه شد که این مصوبات ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بار مالی ایجاد کرد اما منابع آن دیده نشده بود.

عرب اول گفت: در واقع اگر رقمی در لایحه ای اضافه می‌شود باید منابع آن مشخص شود، به نوعی این موضوع مورد اعتراض سازمان نیز قرار گرفته است، چون زمانی که در بودجه ناترازی ایجاد می‌شود به دنبال آن شاهد افزایش تورمی وحشتناک خواهیم بود.

وی در مورد مصوبات سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در دوره اول سفر رییس جمهور ۱۳۲ مصوبه در قالب ۱۹ دستگاه اجرایی با اعتبار ۳۶ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان داشته ایم که بیشترین آن‌ها به ترتیب مربوط به وزارت نیرو، وزارت علوم و وزارت جهاد کشاورزی بوده که از این رقم بخش عمده آن مربوط به تعهدات سازمان برنامه ریزی و بودجه بوده که باید تامین آن را انجام می‌داد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان از این اعتبارات تامین شده که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن تعهد سازمان برنامه ریزی و بودجه بوده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های اساسی و مهم سیستان و بلوچستان فعال و افراد در حال کار برای تکمیل پروژه‌ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha