رییس جهاد کشاورزی: تولید بالا و متنوع دام و طیور در ایلام فرصتی برای تنظیم بازار است

ایلام - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت که مجموع تولیدات دام و طیور این استان افزون بر ۹۸ هزار ۷٠٠ تن شامل انواع گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و سایر اقلام پروتئینی و فرصتی برای تنظیم بازار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت عزیزان امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: استان ایلام دارای ۲ میلیون واحد دامی سبک و سنگین سنتی و صنعتی معادل نیم درصد جمعیت دامی کشور است.

وی با تاکید بر تلاش برای کاهش قیمت گوشت قرمز و سفید به مرغوبیت ارقام گندم تولیدی استان ایلام اشاره و اظهار کرد: اجرای روش‌های زراعی و افزایش ضریب نفوذ بذر باعث افزایش کیفیت گندم تولیدی استان شده است که در سبد غذایی خانوار دارای اهمیت است.

وی همچنین به تکمیل ۲۵ طرح آب و خاک در نقاط مختلف استان ایلام اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام و راکد استان در زیربخش‌های کشاورزی است.

وی اظهار کرد: حفاظت از منابع آبی، اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات مقاوم در برابر کم آبی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام (با هدف افزایش بهره وری) است.

رییس جهاد کشاورزی: تولید بالا و متنوع دام و طیور در ایلام فرصتی برای تنظیم بازار است

رییس سازمان جهاد کشاورزی افزود: ایلام در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ و با اجرای پروژه های جدید و شبکه های آبیاری مناسب حدود ۴۰۰ هزار تن گندم کیفی تولید و جزو ۶ استان برتر کشور قرار گرفت.

عزیزان ادامه داد: طی دهه فجر ۷۳ پروژه عمرانی و زیر بنایی جدید در سطح ۱۲ شهرستان ایلام با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات استانی و اعتبارات وزارتخانه متبوع مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: این طرح ها در حوزه های آب و خاک به تعداد ۳۸ پروژه، دام و طیور با ۱۲ مورد، شیلات و آبزیان ۸ طرح، یک مورد باغبانی گلخانه، صنایع کشاورزی به تعداد ۲ طرح، منابع طبیعی و آبخیزداری به تعداد ۹ طرح و تعاون روستایی به تعداد ۲ طرح خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha