شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمان آغاز به کار کرد

کرمان - ایرنا - شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش‌های مختلف هنری روز چهارشنبه با حضور مسئولان ملی و استانی در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین، در 2 بخش رقابتی و غیرقابتی در قالب ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید در شمال و جنوب استان برگزار شده است.

۱۳۵ اثر از ۱۹ هنرمند به دبیرخانه استانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر ارسال شده که با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاحیه این جشنواره با بیان اینکه حضور چشمگیر هنرمندان در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی شوق انگیز است گفت: جشنواره خلاقیت خوبی نسبت به سال های گذشته دارد.

محسن روحی با بیان اینکه باید برنامه ریزی بیشتری برای جشنواره های مختلف داشته باشیم افزود: امیدوارم هر سال نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت هایی در حوزه هنرهای تجسمی شکل گیرد.

رییس موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان نیز در این آیین گفت: این جشنواره بزرگترین و کاملترین رویداد هنرهای تجسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی و چند سالی است که نگاه جدیدی به این جشنواره در حوزه استانی به عنوان تجسم هنر تزریق شده شده است.

میثم ثمررخی افزود: چند سالی تجسم هنر با شیوه جدید با انتخاب دبیر جشنواره در هر استان و تایید دبیرخانه آغاز به کار می کند و اساتید این حوزه نمایشگاهی در فضاهای شهری برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه امروز عضو بانو در این نمایشگاه داریم ادامه داد: ۱۳۵ اثر از ۱۹ هنرمند را شاهد هستیم و ضمن آنکه رویدادهای جمعی را در بخش های مختلف جشنواره ازجمله پژوهشی، پنل و ورک‌شاپ(کارگاه) داریم.

رییس موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بیان کرد: شعر معاصر در قالب چهارمین دوره سردار جاویدان اجرا می شود و در بخش یاد یاران طرح های پژوهشی به یاد سردار سلیمانی داریم، ضمن آنکه ۲۰ نفر از شهدای گلزار شهدا انتخاب شده و تصاویر آنان به صورت دیجیتال در فضای شهری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: رونمایی از فیلم تولیدات هادی رستم خود آموخته شهر کرمان را نیز رونمایی می کنیم و امیدوارم این نمایشگاه باوجود تاریخ برگزاری، نگاهی را که خواستار آن بودیم، به نمایش بگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha