معاون رییس جمهور: دهه نود اقتصاد ایران تعطیل بود

بوشهر_ ایرنا_ معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه کارنامه جمهوری اسلامی ایران برغم تمامی شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمن، افتخارآفرین و قابل دفاع است، اظهار داشت: دهه نود دهه تعطیلی اقتصادی کشور بود چراکه برخی در ایران به دنبال رفع مشکل کشور توسط آمریکایی بودند.

به گزارش ایرنا، محمد دهقان روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز بازگشت امام خمینی ( ره) به میهن و آغاز دهه فجر در بوشهر اظهار کرد: در طی چهل و پنج سال گذشته شاهد انواع دسیسه ها علیه جمهوری اسلامی هستیم که یکی از مهمتربن آنها تحریم های فلج کننده به خصوص در عرصه اقتصادی بوده است.

وی افزود: آنها از طریق فشارهای اقتصادی و همچنین ایجاد صدها کانال تلویزیونی، جنگ ترکیبی با منشا اقتصادی راه اندازی کردند تا بتوانتد مردم را علیه نظام به شورش وادار کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: طی این ۴۵ سال حتی یک روز نبوده که آمریکایی ها و دشمنان علیه ملت و نظام ایران توطئه نکرده باشند.

دهقان ادامه داد: طراحی انواع جنگ های داخلی، خارجی و نیابتی توسط آمریکایی ها علیه ایران حرف جدیدی نیست و تمام دنیا این موضوع را می دانند.

وی ادامه داد: البته کشوری مانند ایران که در اوائل انقلاب دارای نظام نوپایی بوده طبیعی است که در ابتدای کار مشکلاتی نیز داشت اما اگر این مشکلات برای هر نظامی بود انها را از بین می برد.

معاون حقوقی رئیس جمهور یادآور شد: در حالی که ایران اسلامی به رهبری امامین انقلاب همه این مشکلات را پشت سر گذاشت، اکنون در خیلی زمینه ها نیز در دنیا اول است.

وی ادامه داد: ما اکنون در عرصه نظامی به حدی پیشرفت کرده ایم که بخشی از نیازهای نظامی کشورهای بزرگ دنیا را تامین می کنیم.

دهقان گفت: در حوزه فرهنگی با این همه قدمت، در دوران ستمشاهی شاهد تحقیر کشور بودیم در حالی که طی این ۴۵ سال با یک جهش مناسبی در حوزه فرهنگ روبرو شده ایم که قابل قیاس با قبل انقلاب نیست.

معاون حقوقی رییس جمهور عنوان کرد: در حوزه علمی، هسته ای، نانو و تکنولوژی موفقیت های نصیب مردم ایران شده که قبل از انقلاب مطلقا وجود نداشت.

دهقان بیان کرد: این نوع پیشرفت های اقتصادی در همه استان ها دیده می شود که در استان بوشهر، نظام جمهوری اسلامی با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری در عسلویه ابر طرح های صنعتی را اجرا کرده است.

وی گفت: علت این که با وجود همه تحریم ها. سربلند هستیم وجود جوانان نخبه و مسئولین پای کار، مردم انقلابی، خودباوری و شکوفایی فکری است که در زیر سایه جمهوری اسلامی رخ داده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور یادآور شد: جمهوری اسلامی به یک مصونیت رسیده که توطئه های دشمنانش دیگر تاثیری بر صلابت آن ندارد.

دهقان ‌اضافه کرد: تفکری از اول انقلاب تاکتون در برخی مسئولین شکل گرفته بود که راهی جز تسلیم به امریکا نداریم که تبلور آن در مجلس ششم و در برخی دولت ها دیده شد.

وی بیان کرد: دهه نود دهه تعطیلی اقتصادی کشور بود چراکه برخی در ایران به دنبال رفع مشکل کشور توسط آمریکایی بودند هر چند رهبری فرمودند که خوشبین نیستیم و حتی حمایت هم کردند اما آمریکایی‌ها چهره زشت خود را در برجام نشان دادند و با زدن زیر امضا خود، تعهداتشان را نقض کردند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری کشور در دهه نود منفی سه بوده در حالی که اکنون و در این دولت به مثبت سه رسیده که با رشد هشت درصدی برنامه ریزی شده فاصله داریم.

دهقان با برشمردن موفقیت های دولت سیزدهم در بخش های اقتصادی طی ۲ سال گذشته، گفت: شاهد موفقیت های بی نظیری در این عرصه هستیم و توانستیم بدون برجام نفت بفروشیم و سرمایه گذاری کنیم که این روند در استان بوشهر نیز بی نظیر بوده است.

معاون حقوقی رییس جمهور یادآور شد: در دولت سیزدهم، نرخ بیکاری کاهش و اشتغال افزایش یافته که این نشان از ارتقا سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی با اعتماد به دولت مستقر است.

دهقان ادامه داد: یکی از آرزوهای ملت ایران داشتن یک انتخابات آزاد برای نقش آفرینی در سرنوشت کشور بود که طی ۴۵ سال گذشته با برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی، شاهد تحقق این مطالبه به حق و مهم مردم هستیم.

معاون حقوقی رییس جمهور عنوان کرد:دشمن طی این چند سال با ترفندهای مختلف از جمله فتنه سال ۸۸ به دنبال این بود که علاوه بر بی اثر کردن انتخابات در جامعه نفاق و تفرقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: اکنون نیز با ایجاد یک فضای ناامیدی در بین مردم به دنبال این هستند که از حضور پرشور مردم در انتخابات ممانعت کنند در حالی که به یقین و همچون گذشته شاهد حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق های رای و شکست ترفندها و توطئه های شوم دشمنان خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha