وزیر علوم: رشته تحصیلی هوافضا در دانشگاه بوعلی سینا همدان راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به قابلیت‌های ارزشمند دانشگاه بوعلی سینا همدان، رشته تحصیلی هوا فضا و تامین و نگهداری هواپیما زیر مجموعه رشته مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا راه اندازی شد و از مهرماه ۱۴۰۳ دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز پنجشنبه در آیین افتتاح دانشکده شیمی علوم نفت و فاز دوم دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا همدان و همچنین ساختمان دانشگاه دی--هشت، افزود: سال ۱۳۶۶ که در دانشگاه بوعلی سینا همدان دانشجو بودم فضای آموزشی محدود بود اما امروز با خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش مسوولان مختلف، یک شهرک دانشگاهی در این دانشگاه شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: نگاه وزارت نفت به توسعه آموزش عالی بسیار ارزشمند است و وزیر نفت با اختصاص اعتبارات ویژه همواره از دانشگاه‌های کشور حمایت کرده است.

زلفی‌گل تصریح کرد: وزارت نفت همواره در سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت، اعتباراتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌هایی همچون تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی و توسعه دانشکده‌ها تخصیص داده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بین‌المللی دی- هشت یک دستاورد بزرگ برای استان همدان محسوب می‌شود که باید برای احداث این دانشگاه در دیار هگمتانه، قدردان منصور غلامی وزیر سابق علوم بود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید قدر داشته‌های خود را بدانیم، افزود: این دستاوردها به راحتی به دست نیامده است و پشت این داشته‌ها سال‌ها تلاش مسوولان مختلف نهفته است.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان همدان در مردادماه سال گذشته، وزارت نفت حمایت‌های ویژه‌ای در راستای تامین اعتبار ساخت دانشکده شیمی و نفت دانشگاه بوعلی‌سینا همدان داشت.

زلفی‌گل تاکید کرد: اعتبارات مناسبی در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان، برای سایر پروژه‌ها همچون راه‌اندازی رشته هوافضا و ساخت دانشکده تربیت بدنی اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: رییس جمهور و معاون اول نگاه ویژه‌ای به آموزش عالی و توسعه دانشگاه‌ها دارند و هیچگاه درخواست‌های ما را برای تخصیص اعتبار به این حوزه رد نکردند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبه ساخت سه سالن اجلاس بین‌المللی در کشور افزود: سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه بوعلی سینا همدان یکی از سالن‌ها است که با ظرفیت ۳۲۰ نفر و امکانات مجهز و استاندارد جهانی در حال ساخت است و یک مرکز تخصصی برای برگزاری همایش‌های کشوری و بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از مدیران گذشته دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: این دانشگاه به واسطه نام بزرگ حکیم هزاره‌های "بوعلی سینا" چهره‌های علمی و دانشمندان برجسته‌ای به کشور معرفی کرده است و باید جایگاه آن بیش از پیش ارتقا یابد.

وزیر علوم: رشته تحصیلی هوافضا در دانشگاه بوعلی سینا همدان راه‌اندازی شد

وزیر علوم: رشته تحصیلی هوافضا در دانشگاه بوعلی سینا همدان راه‌اندازی شد

در پایان این آیین از پیشکسوتان، فعالان و دست‌اندرکاران اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه بوعلی سینا قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ساختمان دانشکده شیمی و علوم نفت دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و دارای ۱۶۰ اتاق، ۶۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۱۵ آزمایشگاه تخصصی، کتابخانه، سالن مطالعه و سایر امکانات آموزشی است.

دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه دولتی در شهر همدان، نزدیک به ۱۴ هزار دانشجو و حدود ۴۶۰ عضو هیات علمی دارد و در سال ۱۳۵۳ راه‌اندازی شد.

این دانشگاه نخستین و تنها دانشگاه عضو گروه بین‌المللی دی‌هشت (D۸) در کشور است.بر اساس رتبه‌بندی دانشگاهی کیواس سال ۲۰۲۳ در جمع ۳۵۰ دانشگاه برتر آسیا و در جایگاه نهم کشوری قرار دارد. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام رتبه هشتم دانشگاه‌های جامع کشور و هم تراز با دانشگاه اصفهان قرار دارد.

براساس گزارش مؤسسه رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۰، برای نخستین بار در رده ۳۵۰–۳۰۱ رتبه‌بندی قرار گرفت. ۲ موزه، یک دریاچه و یک مرکز برای آموزش زبان فارسی در این دانشگاه احداث شده است.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۴۳۳ طرح در حوزه‌های متفاوت همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

از این تعداد هزار و ۳۵۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۸۳ طرح آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha