اشتغال بهترین بستر برای اصلاح زندانیان است

قم - ایرنا - رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: مهمترین ماموریت سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت است و اشتغال بهترین بستر برای اصلاح زندانیان و بازسازگاری و بازاجتماعی کردن زندانیان به‌شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ غلامعلی محمدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان در قم، بیان داشت: تعامل بسیار خوبی میان دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها برای توسعه مهارت آموزی و اشتغال زندانیان وجود دارد و ما در این راستا برنامه‌های متنوعی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی همچون برنامه‌های قرآنی، دینی و سواد آموزی در بخش‌های مختلف در زندان‌های کشور دایر است اما در کنار همه این برنامه‌های مهم، اشتغال جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به این که اشتغال در پیمودن راه‌های تعالی مادی و معنوی بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: همانطور که فقر ریشه بسیاری از مشکلات است،‌ اشتغال نیز موجب نشاط و شادابی و اعتماد به نفس است و این موضوع مهمترین نقشه راه در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان است.

محمدی با تاکید بر این که ما از همه فرصت‌ها برای توسعه اشتغال زندانیان استفاده می‌کنیم، گفت: یکی از مهمترین این فرصت‌ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کارآفرینان است، با تلاش صورت گرفته، خدمات تولیدی زندانیان از مالیات معاف است و ما به دنبال این هستیم که این موضوع قانون دایمی شود.

وی با بیان این که تسهیلاتی که مجلس شورای اسلامی برای توسعه اشتغال زندانیان درنظر گرفت جای تقدیر و تشکر دارد، افزود: اکنون یک فضای رقابتی میان استان‌ها در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کارآفرینان در اشتغالزایی برای زندانیان شکل گرفته‌است و در سراسر استان‌ها حرکت رو به جلویی در حوزه اشتغال زندانیان مشاهده می‌شود.

گفتنی است امروز با حضور مسئولان ملی و استانی، خط تولید موتورسیکلت به منظور اشتغالزایی برای زندانیان در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اداره کل زندان‌های استان قم به بهره‌برداری رسید.

اشتغال بهترین بستر برای اصلاح زندانیان است

اشتغال بهترین بستر برای اصلاح زندانیان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha