سید محمدمهدی تقوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: شهرداری قزوین در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری و طی سال های ۹۵ تا ۹۷ اقدام به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا کرده بود که به منظور بهره برداری از این تعداد اتوبوس اقدام به واگذاری ۴۶ دستگاه به صورت امانی به مالکان اتوبوس های شهاب از رده خارج شده که قرارداد فعال با سازمان داشتند را به انجام رساند که چهار دستگاه اتوبوس از این تعداد به دلیل مشکلات قانونی در سال ۱۴۰۱ متوقف شدند و ۴۲ دستگاه در مرحله تعیین و تکلیف قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات و خواسته بهرهبرداران از سازمان اتوبوسرانی قزوین طی سالهای اخیر، موضوع تعیین و تکلیف این اتوبوسها بود که این موضوع در دستور کار جدی سازمان قرار گرفت.
تقوی خاطر نشان کرد: پس از ۱۸ ماه تلاش مستمر و تشکیل جلسات حقوقی متعدد و با صبوری بهرهبرداران، حمایتهای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و اخذ مجوزهای لازم با ارایه پیشنهاد چهار راهکار اساسی و در چارچوب ضوابط و مقررات که در برگیرنده بخش زیادی از انتظارات بهرهبردان بود، از تاریخ آذر ماه سال جاری به مورد اجرا گذاشته شد.
این مسوول با اشاره به استقبال ۹۰ درصدی بهرهبرداران از چهار راهکار حمایتی، یادآور شد: در راستای تحقق مطالبات بهره برداران اتوبوس های واحد درون شهری قزوین طی سالهای اخیر، پیرامون موضوع تعیین و تکلیف آنها چهار روش پیشنهادی - حمایتی، استقبال ۹۰ درصدی بهره برداران را به همراه داشت.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی استان قزوین به تشریح چهار روش پیشنهادی برای تعیین و تکلیف وضعیت اتوبوس های اسکانیا تحویل امانی و اتوبوس های شهاب اخذ شده از بهره برداران، افزود: پرداخت مبلغ به روز شده اتوبوسهای شهاب تحویلی به قیمت عادلانه کارشناسی دادگستری، واگذاری خودروی جایگزین از خودروهای مازاد ملکی سازمان مطابق نظر کارشناس رسمی دادگستری، واگذاری ۱۸ تا ۲۴ درصد از سهام مالکیت اتوبوسهای اسکانیا در اختیار به بهای روز و مطابق با نظر تقویمی کارشناسی با توجه به قیمت اتوبوس های شهاب بهره بردار و صدور مجوز پنج ساله و در نهایت فراخوان عمومی مزایده ۴۰ درصد از سهام اتوبوس های اسکانیای امانی و انعقاد قرارداد هفت ساله بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی چهار روش پیشنهادی بودند.
به گفته وی، در نهایت از ۴۲ دستگاه اتوبوس های درون شهری واگذار شده پس از انتخاب روشهای یاد شده، سه بهره بردار نسبت به انتخاب روش اول، ۱۷ بهره بردار به روش دوم، ۱۷ بهرهبردار نسبت به انتخاب روش سوم اقدام کردند و پنج بهره بردار نیز در وضعیت بلاتکلیف به سر می برند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین خاطرنشان کرد: ۴۲ دستگاه اتوبوس درون شهری قزوین با ثبت نام بهرهبرداران در چهار روش پیشنهادی - حمایتی تعیین و تکلیف شدند و در حال حاضر هم مصوبات نهایی شورای اسلامی شهر و فرمانداری را اخذ کرده و مراحل تحویل و تحول خودروها به زودی انجام میشود.
نظر شما