تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به حمایت واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

تهران- ایرنا- تظاهرات کنندگان آمریکایی در واشنگتن صبح پنجشنبه (به وقت محلی) در اعتراض به حمایت واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا خیابان‌ها را بستند و خواستار پایان فوری جنگ در فلسطین شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری دِ نشنال نیوز، این تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی مبنی بر پایان دادن به حمایت‌های ایالات متحده از رژیم صهیونیستی، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.

این تظاهرات در حین رفت و آمد صبحگاهی برگزار شد زیرا تظاهرات کنندگان قصد داشتند تا حد امکان با ایجاد ترافیک رفت و آمد خودروها را مختل کنند.

پلیس واشنگتن نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از بسته شدن خیابان‌ها به دلیل تظاهرات خبر داد و به مردم توصیه کرد که دستورالعمل‌های پلیس را برای استفاده از مسیرهای جایگزین دنبال کنند.

حضور گسترده پلیس و سنگربندی در خارج از ایستگاه یونیون، مرکز اصلی حمل و نقل شهر و جایی که تظاهرکنندگان ابتدا در آنجا تجمع کرده و سپس به تظاهرات پرداختند، مشاهده شد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۱۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است که طی آن یکصد و ۱۸ نفر شهید و یکصد و ۹۰ نفر هم زخمی شدند.

این وزارتخانه تاکید کرد که با شهادت این افراد، شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تاکنون به ۲۷ هزار و ۱۹ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۶ هزار و یکصد و ۳۹ نفر افزایش یافت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha