۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85373826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار حزب «بنی گانتس» به خروج از کابینه نتانیاهو

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85373826
هشدار حزب «بنی گانتس» به خروج از کابینه نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس

تهران – یک عضو ارشد حزب اردوگاه رسمی در سرزمین های اشغالی تأکید کرد در صورتی که اطمینان یابند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، به دلایل سیاسی با توافق درباره اسرای «اسرائیلی» مخالفت می‌کند از کابینه تحت ریاست وی خارج خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، این عضو ارشد حزب بنی گانتس افزود: در صورتی که نتانیاهو در غزه حاکمیت نظامی را اعلام کند در این صورت از کابینه خارج خواهیم شد.

این در حالی است که تحلیلگران صهیونیست اتفاق نظر دارند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای به شکست کشاندن مذاکرات برای توافق با حماس درباره آزادی اسرای دو طرف تلاش می کند.

همچنین اسحاق بریک سرلشکر نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: ارتش امروزه دیگر قادر به دفاع از «اسرائیل» نیست و فرماندهانش که بزرگترین شکست ها و ناکامی ها را به دوش می کشند این موضوع را نمی فهمند. شکست یک رویداد بی سابقه و استثنایی نبوده است. بلکه در نتیجه سالها ناکامی به دست آمده است.

این فرمانده نظامی صهیونیست افزود: کسانی که امروزه ریاست دستگاههای نظامی و امنیتی «اسرائیل» را به عهده دارند در زمینه ناکامی اخیر مسئول هستند. زیرا آنها نمی توانند به دلیل ضعف توانمندی هایشان ارتش جدیدی را ایجاد کنند.

از سوی دیگر، یک فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد در صورتی که توافق درباره اسرا، به آزادی یک باره آنها نینجامد در واقع ما تقریبا حکم اعدام همه آنها را صادر کرده ایم.

همچنین یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: در گفتگو با همتای آمریکایی ام بر عزم تل آویو برای ادامه تلاش تا نابودی حکومت حماس و توانمندی های نظامی آن و همچنین آزادی اسرا تأکید کردیم.

این در حالی است که کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از اعضای کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم اعلام کرد که هیچ گونه ابتکاری درباره توافق با حماس برای آزادی اسرا به آنها ارائه نشده است.

به گزارش ایرنا گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.

در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر تلاش قطر، مصر و چند کشور دیگر برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha