وزیر آموزش و پرورش: سرانه فضای آموزشی بشاگرد از کشور پیشی گرفته است

بندرعباس - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی بشاگرد از کشور پیشی گرفته است، گفت: مساله و نیاز اصلی مردم این منطقه آب و سدسازی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایرنا، رضا مراد صحرایی روز جمعه در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، با اشاره به حضور خود در جمع مردم شهرستان بشاگرد به عنوان نماینده رئیس جمهور، سلام گرم مردم ولایی این منطقه را به ایشان ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه اشتیاق مردم منطقه بشاگرد برای دیدار با شما (رئیس جمهور) فراوان بود، بیان کرد: مردم با اشتیاق وصف ناپذیری منتظر حضور رییس جمهور بودند اما باتوجه به بارندگی شدید، تصمیم برای انجام نشدن پرواز به آن منطقه هرچند با اشتیاقی که خود ایشان داشتند، تصمیم کاملا درستی بود و مردم هم کاملا این موضوع را درک می‌کردند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مصوبات دور اول سفر را در بشاگرد بررسی کردم، بسیار خوب پیش رفته بود، اتفاق‌هایی در آنجا افتاده بود که خیلی تصمیم برانگیز است اما در مساله آب و سد نیاز جدی دارند، به اضافه درخواست شبانه‌روزی کردن بیمارستان و مرکز درمانی را داشتند که به آنها قول دادم به شما منتقل کنم.

وی اظهار کرد: از بشاگرد مراسم آغاز بهره‌برداری از حدود یکهزار مدرسه در سراسر کشور را داشتیم که ۲۰ درصد آن یعنی ۲۰۰ مدرسه مربوط به استان هرمزگان بود.

فضای سرانه آموزشی بشاگرد از کشور پیشی گرفته است

وی گفت: آنچه که مایه خوشبختی است، این است که بشاگرد امروز فضای آموزشی آن حدود هفت مترمربع است، درحالی که متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور پنج متر و ۲۲ سانت است و به‌ویژه در این ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در این منطقه محروم تعداد قابل توجهی مدرسه ساخته شده بود.

مجوزهای صیادی به کام مردم شیرین شده است

صحرایی همچنین با اشاره به سفر روز گذشته خود به بندرلنگه و دیدار جداگانه‌ با فرهنیگان و نخبگان این منطقه گفت: یکی از مردم این منطقه گفت «ما همیشه می‌گفتیم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، اما اکنون می‌گوییم قبل از دولت سیزدهم و بعد از دولت سیزدهم»،که به عنوان امانت این را ادا کردم.

وزیر آموزش وپرورش یادآور شد: اتفاق‌های فوق العادهای در بندرلنگه افتاده بود و مجوزهای صیادی نیز بسیار به کام مردم شیرین افتاده بود که تقاضا داشتند مابقی این مجوزها هم برایشان صادر شود.

وی با اشاره اینکه دانش آموزان بندرلنگه و بشاگرد در کنکور سراسری خوش درخشیده‌اند، گفت: هرچند ۲ دوره در ۲ مجلس موضوع اصلاح کنکور به عنوان یک اتفاق مهم تعلیم و تربیتی در دستورکار قرار گرفت اما امکان اجرا پیدا نکرد.

صحرایی یادآورشد: در بشاگرد تعداد قابل توجهی در کنکور پزشکی قبول شده بودند و در بندرلنگه نیز بیش از ۱۰ نفر از داوطلبان رتبه‌های زیر ۱۰۰ و زیر ۵۰۰ را کسب کرده بودند و همچنین تعداد زیادی نیز پزشکی و مهندسی در دانشگاه معتبر کشور قبول شده بودند اما شاید سال‌هاست کسی از این مناطق به دانشگاه برتر راه پیدا نکرده است، به دلیل اینکه کنکور اصلی‌ترین معیار برای دانشگاه‌ها بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha