بلینکن: تامین فوری نیازهای بشردوستانه در غزه اولویت مشترک آمریکا و عربستان است

تهران- ایرنا- آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با بن فرحان مدعی شد که تامین فوری نیازهای بشردوستانه در غزه و تقویت ثبات در خاورمیانه اولویت‌های مشترک واشنگتن و ریاض است.

به گزارش ایرنا، بلینکن بامداد شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان درباره سفر آینده‌ام به منطقه و تلاش برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو کردم.

وی افزود: تامین فوری نیازهای بشردوستانه در غزه و تقویت ثبات در خاورمیانه از اولویت‌های مشترک ما با عربستان سعودی است.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای‌ اعلام کرد که بلینکن در پنجمین سفر خود به خاورمیانه از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه، از روز یکشنبه سفر خود را به خاورمیانه آغاز خواهد کرد.

بلینکن سفر پنج روزه خود را از روز یکشنبه از عربستان سعودی آغاز و سپس به مصر، قطر، سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: بلینکن به تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافقی که آزادی همه گروگان‌های‌ باقی‌مانده‌ را تضمین می‌کند و شامل توقف بشردوستانه درگیری‌ها جهت فراهم کردن امکان ارسال مداوم و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه می‌شود، ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن به کار خود برای جلوگیری از گسترش درگیری ادامه خواهد داد و در عین حال تاکید خواهد کرد که آمریکا اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای خود و حق آزادی کشتیرانی در دریای سرخ انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد که استفان سژورنه وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه برای گفت‌وگو در مورد برنامه‌های پس از جنگ غزه به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

وی قصد دارد از مصر، اردن، سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و لبنان دیدار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha