۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85374523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر عراقی: آمریکا سرچشمه تروریسم است

تهران- ایرنا- تحلیلگر مسائل سیاسی در عراق در واکنش به حملات شب گذشته به عراق و سوریه تاکید کرد که آمریکا با این حملات اثبات کرد که سرچشمه تروریسم است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «عباس العرداوی» تحلیلگر عراقی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که آمریکا پس از شکست و ناتوانی در حمایت از رژیم صهیونیستی، با هدف قرار دادن مراکز دولتی و تأسیسات نظامی در عراق و سوریه، بار دیگر نشان داد که خود ریشه تروریسم است.

وی افزود که آمریکا تلاش می کند تا به افکار عمومی این کشور ثابت کند که رزمندگان مقاومت را تحت کنترل دارد، در حالی که این موشک ها قادر نخواهند بود مانع از حمایت مقاومت از غزه شوند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به نقل از یک مقام رسمی آمریکا که نامش را بیان نکرد، آغاز حملات تلافی‌جویانه ایالات متحده در سوریه را تایید کرد.

در همین حال، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به «سنتکام» نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ به وقت شرق آمریکا (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

این در حالی است که شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: سپاه یا نیروی قدس در مناطقی که آمریکا بمباران کرده، هیچ پایگاهی نداشته است.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

 نیروهای آمریکایی در حالی به ادعای تلافی کشته‌شدن سه نیروی آمریکا در حملات پهپادی در اردن، حملاتی را در عراق و سوریه انجام دادند که به زعم برخی از رسانه‌های این کشور از جمله ان‌بی‌سی نیوز، این حملات صرفا جنبه تشریفاتی داشته و نتوانستند به اهداف واقعی خود دست یابند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha