بیش از ۲۰۸ هزار شهروند خویی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی گفت: ۲۰۸ هزار و ۶۹۵ نفر در پویش ملی سلامت از این شهرستان غربالگری شده‌اند که ۷۸.۵ درصد جامعه هدف را شامل می‌شود.

حسین حبیب‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم توجه به سلامت شهروندی و جهاد تبیین در عرصه سلامت شهرستان خوی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز در ۲۶ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۹ پایگاه بهداشتی و ۹۱ خانه بهداشت این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۳۸۸ بیمار در ‌این حوزه شناسایی شده، افزود: از کل جامعه هدف غربالگری شده، بیش از ۲ ‌هزار و ۴۲ نفر بیمار مبتلا به دیابت و سه هزار و ۳۴۷ نفر بیمار احتمال مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده است.

وی با اشاره به شناسایی افراد دارای سابقه بیماری اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۴۱۱ نفر سابقه بیماری با محوریت اصلی این غربالگری داشتند که ۱۵ هزار و ۸۴۵ نفرآن از فشارخون بالا رنج برده و تحت درمان هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی با اشاره به عملکرد جهادی نیروهای سلامت و کادر سلامت در شهرستان خوی ادامه داد: با تلاش کادر درمان این غربالگری در تمامی نقاط این شهرستان اجرا شد و ۷۸٫۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان در این طرح دراین پویش مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا، شهرستان خوی به علت دارابودن دانشکده علوم پزشکی، از دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی مجزا بوده و به همین خاطر آمار این شهرستان منفک از استان در پویش ملی سلامت ارائه می‌شود.

خوی، بعد از ارومیه دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت آذربایجان‌غربی است که بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان خوی دارای ۲۶۵ هزار و ۷۱۰ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال است.

#پیشرفت_آذربایجان_غربی

#پیشرفت_ایران

#جام_رسانه_امید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha