تمرکز بر اقتصاد نوآوری در اینوتکس سیزدهم

تهران- ایرنا- رییس پارک فناوری پردیس با اعلام برگزاری «سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۴» از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل این پارک، از فرصت نام‌نویسی برای شرکت در این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور با تمرکز بر اقتصاد نوآوری تا ۲۰ فروردین ماه سال آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی صفاری نیا امروز شنبه در نشست خبری در کارخانه نوآوری های‌وی، با بیان اینکه نام‌نویسی برای حضور در این نمایشگاه از اول بهمن ماه آغاز شده است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «INOTEX ۲۰۲۴» با شعار «زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» در حالی سیزدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که هم اکنون تبدیل به بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور و منطقه شده است و هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب از سراسر جهان را به صورت حضوری و مجازی میزبانی می کند.

وی با بیان اینکه، پارک فناوری پردیس در حال شکل‌دهی به بزرگترین گردهمایی شرکت‌های نوپا و نوآور در منطقه جنوب غرب آسیا است، توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، جستجوی مسیر مناسب برای ورود به بازار و همچنین برقراری ارتباط بین اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

صفاری نیا گفت: پارک فناوری پردیس در تلاش است با همراهی و مشارکت بازیگران بزرگ زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور، بستری مطلوب برای مشارکت و همکاری، سرمایه‌گذاری، و شبکه‌سازی برای اجزای مختلف این زیست‌بوم ایجاد کند.

رییس شورای سیاستگذاری اینوتکس سیزدهم ادامه داد: آینده از آن نوآوری است. اتفاقات جهانی هم در حوزه پیشتازی کشورها نشان می دهد که بنگاه ها و کشورهایی که به این حوزه توجه کرده اند، در صدد پیشتازی در سطح جهانی هستند.

صفاری نیا با تاکید بر اینکه، پایه و اساس نوآوری را نیروی انسانی نخبه و خلاق شکل می دهد و هم اکنون یک رقابت جهانی عملا در جذب نخبگان برای پیشتازی در حوزه نوآوری وجود دارد، گفت: یکی از دهانه ها و ابزارهای جدی برای جذب و شناسایی نخبگان در سطح جهانی رویدادهای بین المللی و هدف این رویدادها معرفی زیست بوم کشورهای مختلف با حضور نخبگان در سطح جهانی و منطقه ای است.

وی افزود: همانطور که اخیرا شاهد هستیم، رویدادهایی با سرمایه گذاری های بسیار بزرگ چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه ای برگزار می شود و تسهیلات خوبی به شرکت های نوآور استارتاپ ها و نوآوران تعلق می گیرد.

صفاری نیا گفت: در حال حاضر کشورها به دنبال معرفی خود به عنوان قطب های نوآوری و استارتاپی هستند؛ به خصوص شاهد هستیم که در منطقه تعداد اینها زیاد شده است و در عمل این رویدادها در واقع تقاطع سرمایه ها و استعدادها محسوب می شوند.

وی افزود: همانطور که مشاهده می کنیم کشورهای مختلفی در همسایگی و اطراف ما رویدادهای بزرگ حوزه نوآوری و استارتاپی را برگزار می کنند و رقبا آمده اند و تعداد آنها زیاد شده است.

صفاری نیا تاکید کرد: البته جمهوری اسلامی بزرگترین زیست بوم نوآوری منطقه بوده، از بزرگترین رشد نیروی انسانی، حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان برخوردار است و دارای ظرفیت های وسیعی به لحاظ علمی، فناوری و نوآوری است که باید به نحو مناسبی به جامعه جهانی معرفی شود.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم پیشتازی خود را در حوزه نوآوری در منطقه از دست ندهیم و سهم مناسبی از بازار برای شرکت های دانش بنیان و فناور به دست آوریم و در این صورت نگهداشت بیشتری از حوزه نخبگانی را در شرکت های فناور خواهیم داشت.

صفاری نیا همچنین اظهار داشت: آنچه که ما دنبال می کنیم این است که بتوانیم علاوه بر شرکت های فناور و دانش بنیان خودمان همچنین میزبان خوبی حتی برای نخبگان جهانی باشیم همانطور که به همت معاونت علمی و پارک فناوری پردیس هم اکنون میزبان خوبی برای بسیاری از نخبگان ایرانی فعال در کشورهای مختلف هستیم که هم اکنون به ایران بازگشته اند.

وی گفت: مهمترین تفاوتی که شاید این دوره سیزدهم اینوتکس نسبت به دوره های قبلی دارد، تمرکز بر حوزه اقتصاد نوآوری است. خروجی این تمرکز این است که ما عمدتا میزبان مجموعه هایی خواهیم بود که در حوزه نوآوری و بنگاه خود از اثرگذاری در اقتصاد کشور برخوردار باشند.

صفاری نیا ادامه داد: در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ عمدتا سه دسته از فناوران حضور خواهند داشت که بخش اول شرکت های فناوری هستند که به دو دسته شرکت های فناور و استارتاپ تقسیم می شوند که اگر نوآوری شاخصی داشته باشند، می توانند معرفی کنند.

وی با بیان اینکه، بخش دوم شامل شرکت های صنعتی بزرگ هستند، افزود: ما سهم بزرگی هم به این بخش در اینوتکس سیزدهم اختصاص داده ایم و آنها می توانند از این فرصت برای شناسایی و کشف فرصت های جدید در این حوزه استفاده کنند.

صفاری نیا ادامه داد: در بخش آخر نیز که شامل نهادها و سازمان هایی است که در حوزه های عمومی کار می کنند و می توانند برنامه های خود را در حوزه نوآوری در اختیار دیگران قرار دهند، معرفی می کنند.

وی گفت: بنابراین در جمع بندی ما در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس عمدتا میزبان خدمات شرکت های فناور، سرمایه گذاران و سازمان ها و نهادها در حوزه نوآوری خواهیم بود و این نیز محدود به داخل نیست و شرکت های خارجی هم می توانند همچون دوره های قبل در این رویداد بزرگ حضور داشته باشند.

رییس پارک فناوری پردیس در ادامه از مجموعه های داخلی و خارجی که علاقمند به فعالیت در بازار ایران هستند دعوت کرد آخرین دستاوردهای خود در حوزه نوآوری را در نمایشگاه اینوتکس سیزدهم ارائه کنند.

در ادامه این نشست از پوستر سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) بزرگ‌ترین گردهمایی زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور است که سیزدهمین دوره آن در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

این رویداد با شعار «زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» در تلاش است با همراهی و مشارکت بازیگران بزرگ زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور، بستری مطلوب برای مشارکت و همکاری، سرمایه‌گذاری و شبکه‌سازی برای اجزای مختلف این زیست‌بوم ایجاد کند.

علاقمندان جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به نمایشگاه اینوتکس و نحوه ثبت‌نام می‌توانند شبکه‌های اجتماعی نمایشگاه اینوتکس را به نشانی inotexevent دنبال کرده یا به Inotex.com مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha