۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85374779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۲۷ میلیمتر بارش در تویسرکان

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85374779
ثبت ۲۷ میلیمتر بارش در تویسرکان

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین بارش برف و باران ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به ایستگاه هواشناسی سرکان شهرستان تویسرکان با ۲۷ میلیمتر است.

روح الله زاهدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف و آفتابی، در برخی نقاط کمی ابری و برودت هوا برای فردا پیش بینی می شود.

وی با اشاره به بارش برف در ۲ روز گذشته گفت: میزان بارش در تاریک دره نهاوند ۲۴ میلیمتر، بهاره ملایر ۲۱ میلیمتر و در ایستگاه سعیدیه در شهر همدان ۱۷ میلیمتر گزارش شده است و ارتفاع برف در همدان به ۱۵ سانتی متر و در برخی از مناطق نیمه جنوبی استان به ۳۰ سانتی متر هم رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به کاهش محسوس دماهای روزانه در روزهای آینده افزود: از دوشنبه شب و روز سه شنبه با افزایش ابر بارش‌های خفیف برف در نیمه غربی استان تا صبح چهارشنبه به تناوب پیش بینی می شود.

زاهدی ادامه داد: ورزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پدیده غالب در روز سه شنبه است و از روز چهارشنبه تا اواخر هفته آسمان استان صاف و آفتابی پیش بینی می شود.

وی گفت: نهاوند و رزن با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب بیشترین و کمترین دمای نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب صفر درجه و ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha