۶۷ ساختمان بلند ناایمن در کلانشهر اصفهان شناسایی شد

اصفهان-ایرنا-رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۶۷ باب از ساختمان‌های بلندِ ناایمن شناسایی شده در استان، در کلانشهر اصفهان و حائز اهمیت ارزیابی در برابر حوادث تشخیص داده شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان) روز شنبه به نقل از سیدحسین محمودیه افزود: هشت باب از مجموع ۷۵ ساختمان بلند ناایمن این استان در دیگر شهرستان‌هاست و همه آنها دارای کاربری‌های مسکونی، تجاری، درمانی، مذهبی و فرهنگی هستند.

وی که در حاشیه همایش ملی بهسازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها به میزبانی اصفهان سخن می‌گفت، ادامه داد: پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است.
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی اصفهان اضافه کرد: اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن بطور مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند.
محمودیه در ادامه به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان اشاره و اعلام کرد: آیین‌نامه اجرایی آن از لحاظ حقوقی که ورود به ساختمان‌های در حال استفاده است با تشکیل کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی، تدوین و برای بررسی، تأیید و اخذ مصوبه هیات دولت به وزارت کشور ارسال شده است.
وی پیش بینی کرد: اجرای این مبحث، اوایل سال آینده ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا، ۴۳۰ ساختمان ناایمن در استان شناسایی شده‌ است که از این تعداد حدود۳۰۰ سازه در شهرستان اصفهان قرار دارد.

همچنین ۱۹ ساختمان بلندمرتبه ناایمن در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان شناسایی شده که این ساختمان‌ها بالای ۵۰ سال عمر دارند و مشتمل بر یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی هستند که ارزیابی ایمنی آنها از سوی دانشگاه هنر صورت گرفته و نوسازی و بازآفرینی آنها تحت مطالعه است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha