استاندار: تعداد پایگاه‌های سلامت استان مرکزی به ۱۴۳ مورد رسید 

ساوه - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر تعداد پایگاه‌های سلامت شهری در این استان به ۱۴۳ مورد رسید.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان ساوه، اظهار کرد: پایگاه‌های سلامت و دسترسی آسان مردم به این خدمات از اولویت‌های دولت سیزدهم است که تا پیش از دهه فجر ۱۳۵ مورد از این پایگاه‌ها در استان مرکزی فعال بود.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از هشت پایگاه دیگر تعداد آنها در استان به ۱۴۳ مورد رسید، افزود: سه مورد از پایگاه‌های جدید در شهرستان ساوه با مشارکت خیران، بخش دولتی و شهرداری راه‌اندازی شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۲۰۰ مورد از یک‌هزار و ۷۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح امسال استان مرکزی در ایام‌الله دهه فجر مربوط به شهرستان ساوه است که با مشارکت بخش خصوصی، دولتی، تعاونی و عمومی برای اجرای آنها ۵۸ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از طرح ازن زنی با فناوری نانو در تصفیه خانه آب ساوه یکی از طرح‌های ویژه دهه فجر استان مرکزی در سال جاری است که با توان علمی شرکت‌های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت استان مرکزی برای اولین بار در کشور به عنوان بزرگترین طرح در این زمینه در جهان اجرا شد.

مخلص الائمه گفت: این طرح به منظور بهبود کیفیت آب شرب ساوه از لحاظ طعم و بو ایجاد شده که قبل از آن با هیچ کدام از روش‌های پر هزینه میسر نشده بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه هم در آیین بهره‌برداری از پایگاه‌های سلامت گفت: هم‌اکنون ۳۶ پایگاه سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان ایجاد شده که تا پایان سال با راه‌اندازی ۱۷ مورد دیگر تعداد پایگاه‌های سلامت شهری به ۵۳ مورد می‌رسد.

کبری ناصح اظهار کرد: سه پایگاه سلامت کارون، شهید صیاد شیرازی و اصلاحچی با مشارکت خیران و با صرف بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال ایجاد شده و با بهره‌برداری از آن حدود ۲۹ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ۳۶ پایگاه سلامت فعال شهرستان ساوه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری این شهر زیر پوشش خدمات سلامت پزشک خانواده قرار گرفته‌اند، افزود: پایگاه سلامت کارون در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع، شهید صیاد شیرازی در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و شهید اصلاحچی در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر ایجاد شد.

همزمان با این سفر ساختمان مدیریت حسابرسی مالیاتی شهرستان ساوه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۴۲ متر مربع با ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع اعتبار پیش‌بینی شده کلنگ زنی شد.

بهره‌برداری از استخر بانوان شهرداری ساوه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر با ۲ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار استان مرکزی به شهرستان ساوه بود.

استاندار: تعداد پایگاه‌های سلامت استان مرکزی به ۱۴۳ مورد رسید 

همچنین سه واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شامل طرح توسعه کارخانه ماتیسا تولید انواع مبدل‌های حرارتی آبگرمکن و پکیج با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۱۰ اشتغال مستقیم، کارخانه دینا رامش کاوه تولید کننده انواع قابلمه و ظروف تفلون با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و شرکت پایا گستر روشنا تولید کننده روغن حیوانی با سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه به بهره‌برداری رسید.

استاندار مرکزی در بدو ورود به شهرستان ساوه با حضور در مزار شهدای شهرستان ساوه واقع در امام زاده سید علی اصغر (ع) به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

دهه فجر امسال ۲۰۰ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۶۶ طرح عمرانی- خدماتی و ۳۴ پروژه اقتصادی است.

ارزش و اعتبارات مصروف این پروژه‌ها ۵۸ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال است و پروژه‌های دهه‌ی مبارک فجر در ساوه برای ۲ هزار و ۴۷۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یک‌هزار و ۷۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی مهم در سطح استان مرکزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد، یک هزار و ۵۲۳ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۹۰ طرح‌ نیز آغاز خواهد شد.

با افتتاح طرح‌های یاد شده، شش هزار و ۳۸۵ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در حوزه عمرانی و ۲ هزار ۸۹۰ اشتغال در حوزه اقتصادی ایجاد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha