۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85375173
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ طرح روستایی در قرچک باحضور معاون استاندار تهران افتتاح شد+فیلم

قرچک - ایرنا - با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، ۲ طرح روستایی در بخش مرکزی شهرستان قرچک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز شنبه در شهرستان قرچک برگزار شد، طرح نوسازی شبکه انتقال آب روستای محمدآباد و مجموعه ورزشی روستای قشلاق دوم به بهره برداری رسید.

بخشدار مرکزی شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی در مناطق شهری و روستایی، مدیریت مصرف آب به منظور استفاده مناسب از منابع موجود است که یکی از مهمترین راه‌های تحقق این مهم، جلوگیری از هدررفت آب و نیز ممانعت از انشعابات غیرمجاز است.

مجید قیصرپناه افزود: به منظور تحقق این مهم و با تخصیص اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی، کار تعویض شبکه فرسوده روستای محمدآباد در ۲ مرحله در دستور کار قرار گرفت که در مرحله نخست، کلیه لوله‌های قدیمی و فرسوده خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی روستا با طول پنج کیلومترتعویض شد.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم، یکهزار و ۸۰۰ فقره انشعاب فرسوده از شبکه توزیع تا محل استفاده مشترکان به طور کامل تعویض و نوسازی شد تا هدررفت آب در شبکه انتقال روستای محمدآباد به صفر رسیده و در کنار آن، از سوء استفاده برخی از افراد جلوگیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی مناطق روستایی، مجموعه ورزشی روستای قشلاق دوم به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های فرهنگی شهرستان ظرف مدت سه ماه اجرایی و به بهره‌برداری رسید.

۲ طرح روستایی در قرچک باحضور معاون استاندار تهران افتتاح شد

قیصرپناه ادامه داد: مجموعه ورزشی شهدای مدافع سلامت روستای قشلاق دوم قرچک در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ متر مربع شامل سالن ورزشی چندمنظوره و زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ‌ بر ۲۳ میلیارد ریال احداث و به بهره‌بردارس رسید.

وی با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح بخش مرکزی قرچک در ایام الله دهه مبارک فجر، ۱۱ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

این مسئول از افتتاح مجموعه ورزشی قشلاق دوم، تعویض شبکه انتقال آب روستای محمدآباد به طول پنج کیلومتر و نصب ۲ هزار انشعاب جدید در این روستا، بازسازی و اجرای کفپوش سالن متروکه ورزشی روستای ولی‌آباد، افتتاح زمین چمن مصنوعی و بوستان روستای صالح‌آباد و آغاز عملیات ۲ طرح روستایی، از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر بخش مرکزی قرچک یاد کرد.

بخش مرکزی قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد ۱۰ روستا دارای دهیاری است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha