دسترسی بیماران به خدمات درمانی در شهرهای دور تسهیل می‌شود

تهران -ایرنا - بازرس شبکه ملی سرطان کشور گفت: هم‌افزایی خیریه‌ها و مدیریت امور داوطلبانه دسترسی عادلانه بیماران مبتلا به سرطان به خدمات و مراقبت‌های درمانی در شهرهای دور را تسهیل می‌کند.  

به گزارش ایرنا از مرکز کنترل سرطان ایران، داوود نیکی روز شنبه اظهار داشت: تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان مردم ایران با امور خیر و فرهنگ نیکوکاری ارتباط تنگاتنگی دارند اما این ارتباط باید مدیریت شود تا نیازهای بیماران در شهرهای دور هم فراهم شود.

وی با اشاره به سابقه مردم در فعالیت‌های داوطلبانه افزود: شبکه ملی سرطان بر اساس نیاز جدی وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری با همکاری خیریه‌های متعددی که در این عرصه وجود داشت، شکل گرفته و برای خود وظایفی تعیین کرده است.

نیکی اضافه کرد: این شبکه به منظور هم‌افزایی و توسعه ظرفیت موسسات خیریه با انتخاب وظایفی در قالب سه کمیته با تعامل مدیران خیریه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون اقدامات مطلوبی انجام داده است.

بازرس شبکه ملی سرطان کشور با اشاره به اهمیت فعالیت‌ شبکه ملی سرطان یادآور شد: اگرچه این مجموعه هنوز نوپاست اما کارگروه‌های چهارگانه دارو، سامانه جامع بیماران مبتلا به سرطان، بودجه و مالیات مهمترین فعالیت‌هایی هستند که این گروه به آن می‌پردازد تا با انجام آن از همه ظرفیت‌های خیریه‌های حوزه سرطان بهره‌مند شوند و علاوه بر بهبود خدمت‌رسانی، تسریع امور و کوچک شدن دولت اتفاق بیفتد.

نیکی درباره برگزاری همایش «دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌های سرطان» که با شعار «بشناسیم، همصدا شویم و تأثیرگذار باشیم» ۱۶ بهمن در قم برگزار می‌شود، افزود: در این همایش کمیته داوران، مددکاران اجتماعی، آموزش و مدیریت بهینه بیماری سرطان درباره فعالیت‌های تعیین شده مگزارش ی‌دهند و میزان موفقیت آنان در رسیدن به اهداف شبکه ملی سرطان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تغییر رتبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع از عوامل خطرساز بروز سرطان

بازرس شبکه ملی سرطان کشور، تغییر رتبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع را از عوامل خطرساز بروز سرطان برشمرد و گفت: با افزایش امید به زندگی در کشور و افزایش جمعیتی که سال‌های سالمندی را طی کرده و به دهه ۷۰ زندگی رسیده‌اند، سرطان نخستین عامل مرگ و میر شده است؛ از این رو باید با فرهنگ‌سازی در سبک زندگی و تغییر رفتارهای پرخطر تلاش‌ها را به کاهش ریسک ابتلا به سرطان هدایت کنیم.

به گزارش ایرنا، هفته ملی مبازره با سرطان از هفتم تا پانزدهم بهمن با شعار «من مسئولم برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده‌ام و جامعه‌ام» اعلام شده است.

«روش های خودمراقبتی برای پیشگیری از سرطان را بشناسیم»، «در پایگاههای سلامت برای تشخیص زودهنگام سرطان منتظر شما هستیم.»، «با مراجعه به پایگاههای سلامت به طور رایگان از وضعیت جسمی خود مطلع شویم.»، «همین الان اقدام کنیم، برای پیشگیری از سرطان»، «روش های درمانی سرطان پیشرفت کرده است، فقط باید زودتر اقدام کنیم.» و «عوامل خطر در پیشگیری از سرطان‌ها را بشناسیم.» از جمله پیام های اصلی این هفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha