امدادرسانی کوهنوردان در پیست شیرباد خراسان رضوی پایان یافت

مشهد- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادرسانی به کوهنوردان و گردشگران گرفتار در مسیر پیست اسکی شیرباد در این استان که از اواسط دیروز، جمعه آغاز شده بود پس از ۲۹ ساعت پایان یافت.

به گزارش ایرنا، محسن ذاکریان شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادرسانی به بیش از یک هزار نفر گرفتار در برف و کولاک پیست اسکی شیرباد واقع در روستای دولت آباد در ۲۰ کیلومتری مشهد طی دیروز و امروز انجام شد.

وی اضافه کرد: برودت هوا، حجم بالای بارش برف و مسدودی مسیر دسترسی به پیست، روند امدادرسانی را طی این مدت بسیار سخت کرده بود و تعداد بالای کوهنوردان گرفتار در شرایط سخت و نیز تعداد بالای خودروهای موجود در معبر دسترسی موجب شد نیروهای ارتش و سپاه به یاری امدادگران هلال احمر و راهداران راهداری بشتابند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: حدود ۶۰۰ نفر اسکان اضطراری کوهنوردان طی این مدت انجام شد.

وی بیان کرد: مجموعا هشت نفر نیز در این مدت مصدوم شده که توسط امدادگران امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از آفرودسواران مشهدی برای مشارکت در امدادرسانی به درراه‌ماندگان محور دولت‌آباد به پیست اسکی شیرباد تقدیر کرد.

پیست اسکی شیرباد در شهرستان گلبهار، استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت‌آباد، ۱۸ کیلومتر و از دولت‌آباد تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر در بزرگراه مشهد به گلبهار راه است. مسیر این پیست از دولت‌آباد تا پیست، مسیری کوهستانی و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha