امدادرسانی کوهنوردان در خراسان رضوی ادامه دارد/ حضور ۲۰ ساعته امدادگران در پیست شیرباد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادرسانی به کوهنوردان و گردشگران گرفتار در مسیر پیست اسکی شیرباد در این استان همچنان پس از ۲۰ ساعت ادامه دارد.

محسن ذاکریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادرسانی به بیش از یک هزار نفر گرفتار در برف و کولاک پیست اسکی شیرباد واقع در روستای دولت آباد در ۲۰ کیلومتری مشهد از بعداز ظهر دیروز آغاز شد.

وی اضافه کرد: برودت هوا، حجم بالای بارش برف و مسدودی مسیر دسترسی به پیست، روند امدادرسانی را در شب گذشته بسیار سخت کرده بود و تعداد بالای کوهنوردان گرفتار در شرایط سخت و نیز تعداد بالای خودروهای موجود در معبر دسترسی موجب شد نیروهای ارتش و سپاه به یاری امدادگران هلال احمر و راهداران راهداری بشتابند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: حدود ۵۰۰ نفر همچنان در پیست اسکی شیر باد هستند که دو نفر دچار مصدومیت شده و بیش از ۱۰۰ نفر طی دیشب با کمک و حمایت امدادگران موفق به گذران شب به سلامت در خودروهایشان شدند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی و تلاش راهداران برای بازگشایی راه همچنان ادامه دارد اما به دلیل کم عرض بودن معبر روند به کندی انجام می‌شود.

ذاکریان بیان کرد: بیش از ۶۰۰ نفر از کوهنوردان دیگر نیز طی شب گذشته در روستای دولت آباد اسکان اضطراری شدند و با توزیع اقلام غذایی و گرمایی شب را به سلامت گذراندند.

وی بیان کرد: در میان کوهنوردان مسیر بازگشت از پیست اسکی نیز ۶ مصدوم داشته ایم که دو نفر سرپایی درمان و چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی به در راه ماندگان این مسیر و سایر نقاط و محورهای استان خراسان رضوی همچنان ادامه دارد.

پیست اسکی شیرباد در شهرستان گلبهار، استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت‌آباد، ۱۸ کیلومتر و از دولت‌آباد تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر در بزرگراه مشهد به گلبهار راه است. مسیر این پیست از دولت‌آباد تا پیست، مسیری کوهستانی و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha