کتائب حزب الله: حملات آمریکا به عراق نشان از خوی وحشی گری سردمداران واشنگتن دارد

تهران - ایرنا - کتائب حزب الله با اشاره به حملات آمریکا به عراق آن را نشانه خوی وحشی گری سردمداران واشنگتن دانست.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا به نقل از المعلومه، کتائب حزب الله عراق در واکنش به حمله نظامی آمریکا به عراق، حملات نظامی و جنایات آمریکا را ریشه در ذهنیت و خوی وحشی گری سیاستمداران این کشور عنوان کرد.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: شهادت شماری از پاسداران کشور در پی شرارت آمریکا و دست پرورده آن یعنی داعش تکفیری در به هدف قرار گرفتن فرزندانمان از سوی طاغوت زمان در مرزهای عراق و سوریه را به ملت صبورمان، تسلیت می‌گوییم.

در این بیانیه آمده است: جنایات آمریکا ریشه در ذهنیت سیاستمداران آمریکایی دارد که برای تحقق منافعشان و رسیدن به خواسته های شوم خود، از خونریزی، گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و کشتن آنها دست بر نمی‌دارند. آنها برای رسیدن به خواسته‌ها و منافع خود به اشغال کشورها و غارت منابع آنها روی می آورند و به دنبال تحقیر مردمانشان هستند، آنهم در کشوری که خاکش سرور آزادگان جهان سیدالشهداء حسین بن علی(ع) در آغوش گرفته است.

کتائب حزب الله عراق در ادامه تاکیدکرد که حمله به فرزندان ما در «القائم» و توحش آمریکا جای شگفتی ندارد زیرا این همان کشوری است که شهرها را بر سر ساکنان آن در ژاپن ویران کرد و همچنان حامی جنایات در غزه سرافراز است. اولین راهکار از نظر آمریکا کشتن است و تاریخ شکل گیری آن گواهی بر آن است.

به گزارش ایرنا، در جریان حمله بامداد روز گذشته (شنبه) آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha