۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85375959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عمان: حملات آمریکا به عراق و سوریه اوضاع را بغرنج‌تر می‌کند

تهران- ایرنا- وزیر خارجه سلطان نشین عمان حملات آمریکا به عراق و سوریه را تهدیدی برای ثبات منطقه توصیف کرد و گفت که این حملات باعث بغرنج تر شدن چالش های کنونی خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از الجزیره،«بدر بن حمد البوسعیدی» با اشاره به حملات آمریکا به عراق و سوریه افزود: حملات آمریکا به مراکزی در عراق و سوریه بی فایده و تهدیدکننده ثبات منطقه است.

وی تاکید کرد: این قبیل حملات تلاش‌ها برای یافتن راهکار ریشه ای چالش‌های کنونی منطقه از جمله خشونت و افراط گرایی را بغرنج‌تر می‌کند.

وزیر خارجه عمان همچنین با ابراز نگرانی عمیق از تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، تنها راه خروج از این اوضاع را به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و خروج اشغالگران صهیونیست از این منطقه دانست.

وی گفت: ما با نگرانی عمیق تداوم تنش های ناشی از حمله ظالمانه اسرائیل به غزه و شهید و زخمی شدن شمار زیادی از جمله کودکان و زنان را بدون اینکه راهکاری برای پایان آن باشد، دنبال می‌کنیم.

بدر بن حمد البوسعیدی ادامه داد: تنها راهکار، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و عقب نشینی نظامیان اسرائیلی از اراضی اشغالی است.

پیش از این نیز شیخ «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان اعلام کرده بود: وضعیت در فلسطین اشغالی وخیم شده و ظلم هم به بیشترین میزان خود رسیده است. در حالی که ملت مظلوم و مبارز فلسطین از گرسنگی در رنج هستند، خویشاوندان آنان به دشمن کمک می‌کنند و راه ترانزیت کالاها به دشمن را میسر می‌سازند.

به گزارش ایرنا، آمریکا بامداد روز شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد. آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha