۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85375729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از اجاق گاز برای گرمایش بیشترین عامل خفگی است

اهواز- ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: استفاده از اجاق گاز برای گرم‍‌کردن خانه در فصل سرما بیشترین عامل گازگرفتگی و خفگی است.

ابراهیم قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه متاسفانه مردم به هشدارهایی که از سوی آتش نشانی برای رعایت نکات ایمنی صادر می‌شود توجهی ندارند بیان کرد: استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن فضای خانه بسیار خطرناک است و باعث ایجاد خفگی می‌شود.

وی گفت: طی ۲ ماه اخیر هفت مورد گازگرفتگی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در اهواز ثبت شده است.

قنبری با اشاره به آمار بالای حوادث در شهرستان اهواز ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد خفگی با گاز در فصل سرما می‌شود بستن تمام درزها و مسیرهای تهویه هوا است و در خانه و یا محل کار باید مسیرهایی برای تهویه هوا وجود داشته باشد.

آموزش نحوه اطفای حریق به ۶۴ هزار دانش آموز در اهواز

قنبری آموزش نکات ایمنی در دوره دانش‌آموزی را برای هر فرد بسیار مهم دانست و بیان کرد: در سال تحصیلی جاری سازمان آتش‌نشانی اهواز به ۶۴ هزار دانش‌آموز در این شهرستان نحوه اطفای حریق را آموزش داد.

وی گفت: آموزش نکات و قوانین ایمنی و استفاده از تجهیزات امدادی راهی برای کاهش حوادث و یا خسارت است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: همچنین یک‌هزار کارمند در ادارات اهواز با نکات ایمنی و نحوه اقدام در زمان بروز حادثه آشنا شدند.

نجات جان ۱۵ نفر در یک حادثه آتش‌سوزی در اهواز

وی گفت: بامداد امروز یک حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان ۱۵ کیانپارس اهواز رخ داد که در این حادثه امدادگران آتش‌نشانی جان ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان را نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه یک نفر نیز مصدوم شد افزود: آتش‌سوزی از پارکینگ ساختمان آغاز شد و علت حادثه در دست بررسی است.

قنبری اظهار کرد: همچنین شب گذشته ۲ حادثه شامل آتش سوزی یک واحد مسکونی در کوی رسالت و انفجاز کپسول گاز در کوی اندیشه اهواز رخ داد که بر اثر انفجار گاز یک نفر دچار ۴۰ درصد سوختگی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha