۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85375761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزارت فرهنگ سوریه: حمله آمریکا به آثار باستانی مغایر با موازین بین‌المللی است

تهران- ایرنا- وزارت فرهنگ سوریه در بیانیه ای حمله آمریکا به شرق سوریه و آسیب دیدن آثار باستانی این کشور را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اسکای نیوز، وزارت فرهنگ سوریه در بیانیه ای در فیس‌بوک، به حملات آمریکا به شرق سوریه واکنش نشان داد.

وزارت فرهنگ سوریه حملات آمریکا به شرق سوریه را که خسارات زیادی به اثر تاریخی در استان دیرالزور وارد کرده است،محکوم کرد.

در بیانیه فیس‌بوکی وزارت فرهنگ سوریه، حمله آمریکا به قلعه تاریخی «الرحبه» واقع در منطقه المیادین که تاریخ آن به قرن نهم میلادی می‌رسد، به شدت محکوم شده است.

وزارت فرهنگ سوریه این حمله را مغایر با عرف و موازین بین المللی درباره آثار فرهنگی در هنگام جنگ دانست.

از سوی دیگر روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از «نظیر عوض» مدیرکل آثار تاریخی و موزه های سوریه آورده که خساراتی به دیوار این قلعه تاریخی وارد شده که تاکنون گزارش دقیقی از حجم خسارات اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، نظامیان آمریکایی در حالی این حملات را در سوریه انجام دادند که پیشتر برخی از مقامات یونسکو و فعالان میراث فرهنگی جهان گفته بودند که گروه تروریستی داعش با تخریب آثار تاریخی و باستانی عراق و سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

تخریب های میراث فرهنگی توسط داعش در جریان جنگ تروریستی علیه مردم سوریه و عراق باعث شد تا قطعنامه قاطع ۲۳۴۷ شورای امنیت سازمان ملل به عنوان یکی از نادرترین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با پیشنهاد یونسکو تصویب شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام بامداد شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ به وقت شرق آمریکا (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha