اردبیل در بازاریابی گردشگری خارجی رتبه نخست کشور را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل اعلام کرد: این اداره کل در ارزیابی عملکرد ۹ ماهه بازاریابی گردشگری خارجی در کشور رتبه نخست استان‌های کشور را احراز کرد.

حسن محمدی ادیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ارزیابی توسط دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌ فرهنگی بر اساس هفت شاخص اصلی و ۳۴ زیرشاخص فرعی انجام و به تازگی اعلام شده است.

او افزود: در سال میلادی گذشته، استان اردبیل میزبان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بود و احراز رتبه نخست بازاریابی گردشگری خارجی، به دنبال بهره‌برداری لازم از آن رویداد و برندسازی گردشگری اردبیل در سطح فراملی حاصل شده است.

محمدی ادیب با اشاره به هدف‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل برای افزایش سهم گردشگر خارجی استان، ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله نمایشگاه گردشگری آنکارا، تولید اقلام تبلیغاتی ، پخش ویدیوهای معرفی جاذبه‌های گردشگری از شبکه‌های خارجی ، برگزاری تورهای اینفو و افزایش تعاملات تشکل‌های گردشگری استان با تشکل‌های مشابه خارجی از اقدامات این اداره کل در زمینه بازاریابی گردشگری خارجی بوده است.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است ، ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت ، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت از اقامتگاه‌های این استان است.

بعد از برگزاری برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر با به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی جاری معرفی کرده، سفر اتباع و گردشگران خارجی به استان اردبیل افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha