جدال پنالتی‌گیرها؛‌ صعود عجیب آفریقای جنوبی در ضربات پنالتی +‌فیلم

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی با درخشش دروازه‌بان خود در ضربات پنالتی موفق شد جواز حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا را کسب کند.

به گزارش ایرنا، در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا از ساعت ۲۳:۳۰ تیم ملی فوتبال کیپ ورد و آفریقای جنوبی که با حذف بزرگان به عنوان شگفتی‌ساز این رقابت‌ها خودش را معرفی کردند، به مصاف یکدیگر رفتند.

تلاش دو تیم در وقت قانونی و در ادامه در وقت‌های اضافی بی ثمر ماند و توپی از دروازه دو تیم عبور نکرد تا ضربات پنالتی سرنوشت تیم صعود کننده را رقم بزند.

رقابت‌ دو تیم در ضربات پنالتی نیز با اتفاقات نادر دنبال شد. ویلیامز سنگربان تیم ملی آفریقای جنوبی موفق شد سه پنالتی پیاپی بازیکنان کیپ ورد را مهار کند. در مقابل نیز بعد از پنالتی نخست بازیکنان آفریقای جنوبی که تبدیل به گل شد، وزینها سنگربان کیپ‌ورد نیز موفق شد دو ضربه پنالتی را مهار کند.

جدال پنالتی‌گیرها؛‌ صعود عجیب آفریقای جنوبی در ضربات پنالتی +‌فیلم

بعد از اینکه پنالتی چهارم کیپ‌ورد تبدیل به گل شد، ام‌والا موفق شد دومین گل آفریقای جنوبی را نیز وارد دروازه این تیم کند. این‌بار باز هم ویلیامز موفق شد پنالتی پنجم کیپ‌ورد را مهار کند تا در یک اتفاق عجیب این دروازه‌بان با مهار ۴ پنالتی از ۵ پنالتی ممکن نقش پررنگ و مهمی در صعود این تیم به دور نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا داشته باشد.

گفتنی است آفریقای‌ جنوبی درمرحله نیمه نهایی باید به مصاف تیم ملی نیجریه برود. همچنین این تیم بعد از ۲۴ سال موفق شد جواز حضور در این مرحله را کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha