کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پانزدهمین روز از بهمن به برخورداری ۴۵میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت، هشدار فروش دارو توسط تاکسی‌های اینترنتی، افزودن سالی ۲۵درصد سهمیه دانشگاه فرهنگیان، کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، پرداخت ۲۴۰ همت بدهی توسط دولت سیزدهم و زیر ۱۵ساله‌ها صاحب کارت ملی هوشمند می‌شوند، پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

صدور بیش از ۶۳ میلیون کارت هوشمند ملی/زیر ۱۵ساله‌ها هم صاحب کارت می‌شوند

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون برای بیش از ۶۳ میلیون واجد شرایط (۱۵ ساله ها به بالا) کارت ملی صادر شده و مطالعات لازم برای برای ارائه و صدور کارت هوشمند ملی برای افراد زیر ۱۵ سال هم انجام شده است تا این قشر نیز صاحب کارت شوند.

صدور کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت همچنین کاهش مراجعه مستقیم مردم به ادارات دولتی و سهولت و سرعت انجام کار در فضای مجازی از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.
 

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

سالی ۲۵ درصد به سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزوده می‌شود/آزمون استخدامی در سه زمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی سال ۱۴۰۳ در سه زمان برنامه‌ریزی شده است، گفت: مطابق قانون برنامه هفتم، سالی ۲۵ درصد به سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزوده می‌شود و سازمان برنامه وبودجه نیز مکلف شده زیرساخت مورد نیاز را تامین کند.

رضامراد صحرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره استخدام معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه چندین تکلیف مرتبط با نیروی انسانی آمده که مهمترین آنها تدوین سند جامع نیروی انسانی آموزش و پرورش است و تمام مسائل مربوط به جذب، نگه داشت،ارتقا و بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به عهده خواهد داشت تا هر معلمی که به هر طریقی از آموزش و پرورش خارج شود، یک معلم را به این چرخه جذب کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

شفافیت مالی از مهمترین برنامه‌های جدید صندوق ذخیره فرهنگیان است

مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اولویت‌ها و رئوس برنامه‌های خود را سودآوری، شفافیت مالی و افزایش بهره‌وری اعلام و بر ضرورت چابک‌سازی فعالیت‌ها همراه با انعطاف‌پذیری و هم‌افزایی بین‌بنگاهی و نیز ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو تأکید کرد.

محسن احمدی طی سخنانی در جمع مدیران عامل هلدینگ‌های پنج‌گانه و معاونان و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال، مولدسازی دارایی‌ها، اتمام طرح‌های نیمه تمام، اجرای دقیق موازین حاکمیت شرکتی، تخصص‌گرایی و افزایش سلامت و انظباط مالی و سازمانی را در کنار توجه به منزلت و معیشت فرهنگیان از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی دوره جدید مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

هشدار شورای عالی نظام پزشکی به فروش دارو توسط تاکسی‌های اینترنتی

شورای عالی نظام پزشکی در بیانیه‌ای با انتقاد از اینکه «برخی پلتفرم‌های فعال در زمینه تاکسی اینترنتی، بدون اخذ هرگونه مجوزی از وزارت بهداشت به توزیع و عرضه غیرقانونی دارو در ابعاد وسیع دست می‌زنند» هشدار داد که این رویه به سلامت مردم آسیب می‌زند.

مدتی است که عرضه برخی مکمل‌های دارویی و داروهای درمانی سر از سامانه‌های فروش و ارسال آنلاین در آورده‌ است؛ سفارش‌هایی که تنها با لمس چند باره صفحه گوشی‌های هوشمند به سرعت ثبت می‌شود و نهایت یک ساعت بعد درب منزل بیماران تحویل داده می‌شود اما مبدأ ارسال این داروها مشخص نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

دومین محموله دریایی حامل کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه ارسال شد

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از ارسال دومین محموله دریایی حامل کمک های انساندوستانه ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین در غزه خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفت و گویی اظهار داشت: این محموله دریایی به تازگی بنادر ایران را ترک کرده و از تنگه هرمز عبور کرده است.

وی یادآور شد: پیش از این یک محموله از طریق هوایی و یک محموله دریایی دیگر نیز به غذا ارسال شده بود و این سومین محموله کمک های انسان دوستانه است که همگی از محل کمک های ارسالی مردم ایران به ملت مظلوم فلسطین تامین و ارسال شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

برخورداری بیش از ۴۵ میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت/بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حدود ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند که از این تعداد، حدود ۱۲ میلیون نفر در پنج دهک جامعه در دولت مردمی رایگان بیمه شدند و از خدمات بستری و سرپایی استفاده می‌کنند.

محمدمهدی ناصحی در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: اکنون ۲ میلیون بیمار خاص و صعب العلاج نشان دار شدند و از پوشش خدمات درمانی و دارویی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب اعلاج استفاده می کنند و بیش از هزار و ۹۵۰ دارو پوشش بیمه ای دارند که از این تعداد ۳۲۰ دارو پرتکرار بوده که بیمه نبوده و امیدواریم با تامین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه زیر چتر حمایت قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

دانش‌آموزان المپیادی‌ در دولت سیزدهم ۳۰ نشان جهانی کسب کردند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان المپیادی در دو سال گذشته ۳۰ نشان جهانی رنگارنگ برای کشورمان کسب کردند در حالی که در چهار سال قبل از آن در مجموع ۲۶ نشان به دست آمده بود.

رضا مراد صحرایی در آیین «تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی جهانی و جشن احیای باشگاه دانش پژوهشان جوان» که با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: احیای این باشگاه نشان دهنده اعتقاد رییس دولت به موضوع تعلیم و تربیت و حمایت از نخبگان دانش آموزی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

جزییات ثبت اطلاعات شیرهای خشک معمولی در درگاه بیمه سلامت

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات ثبت اطلاعات شیرهای خشک‌ معمولی در درگاه بیمه سلامت را تشریح کرد.

محمد اسماعیل کاملی با اشاره به سیاست‌های نظام سلامت کشور و مصوبات ستاد تدابیر ویژه غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: سازمان بیمه سلامت به عنوان مجری مدیریت و در راستای سیاست حذف ارز ترجیحی و پرداخت باقیمانده به ذینفع نهایی؛ باقی یارانه ارزی شیرهای خشک معمولی را تعیین کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

دولت سیزدهم ۲۴۰ همت بدهی انباشته شده را پرداخت کرد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیاد تومانی به بانک رفاه، گفت: دولت سیزدهم بالغ بر ۲۴۰ همت بدهی انباشته شده را پرداخت کرده که در دولت‌ها بی‌سابقه است.

میرهاشم موسوی در نشست خبری با رسانه‌ها با تبرک ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه بیمه، ۲۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داشتند و در آن زمان جمعیت حدود ۳۵ میلیون نفر بود در حالی که امروز بالغ بر ۷۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

درمان شیرخواران و کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی رایگان شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور در مراکز درمانی دولتی خبر داد و گفت: این موضوع در هیات دولت مصوب شد و بزودی به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ می‌شود.

سعید کریمی در نشست خبری دهه فجر که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: درمان ۳۳ میلیون نفر نیز در قالب نظام ارجاع در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ،روستاها و عشایری رایگان شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

کاهش صدور مجوز سقط درمانی در کشور/بیش از ۳۰۰ هزار نفر از بانک ژنتیک استفاده کردند

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در سال جاری ۶ هزار و ۵۴۲ مجوز سقط درمانی صادر شد، گفت: کاهش ۲ و ۲ دهم درصدی صدور مجوز این نوع سقط را شاهد هستیم.

عباس مسجدی آرانی در نشست خبری اظهار داشت: کاهش مجوز سقط درمانی در مسیر سیاست‌های کلی جوانی جمعیت و بررسی تخصصی‌تر پرونده‌های سقط درمانی انجام شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

کسب ۳۰ نشان جهانی توسط دانش‌آموزان/زیر ۱۵ ساله‌ها صاحب کارت ملی می‌شوند

جراحی کاشت الکترود در مغز برای درمان صرع مقاوم به دارو

جراحی کاشت الکترود در مغز برای درمان صرع مقاوم به درمان دارویی برای نخستین بار در کشور در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش برای یک دختر ۱۷ ساله انجام شد.

 دکتر علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب ضمن اعلام این خبر درباره این جراحی توضیح داد: در سال‌های اخیر یکی از روش‌های نوآورانه که برای درمان تشنج‌های مقاوم به درمان طبی صورت می‌گیرد تحریک قسمت‌های عمقی مغز است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

آموزش مفاهیم انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

مفاهیم مرتبط با انقلاب اسلامی از زمینه‌های ایجاد انقلاب تا حوادث روزهای انقلاب و رویدادهای مهم پس از آن متناسب با دوره تحصیلی دانش آموزان در کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف گنجانده شده است.

مفاهیم مرتبط با انقلاب اسلامی از زمینه‌های ایجاد انقلاب تا حوادث روزهای انقلاب و همچنین اتفاقات بعد از این واقعه عظیم تاریخی، در کتب درسی مقاطع و پایه های مختلف و به اقتضای سن دانش آموزان گنجانده شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

وزارت جهاد نسبت به جایگزینی محصولات آب بر در دریاچه ارومیه اقدام کند

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در گام دوم نجات دریاچه ارومیه به مدیریت نرم اشاره شده و اصل بر این قرار گرفته که گونه‌های آب‌بر در منطقه حذف شوند و به نوعی الگوی کشت واقعی را توسط وزات جهاد کشاورزی در حوضه آبخیز ۵ میلیون هکتاری دریاچه ارومیه داشته باشیم.

 علی سلاجقه در حاشیه مراسم امضای سند همکاری‌های مشترک برنامه اقدام محیط زیست و خانواده معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده و سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا افزود: محصولات آب بر حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیشترین سهم از آب منطقه را به خود اختصاص داده اند بنابراین باید محصولات با مصرف آب کمتر جایگزین محصولات آب بر شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 


اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha