دانشگاه فردوسی مشهد به سمت نسل‌چهارم حرکت می‌کند

مشهد-ایرنا- سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه با کمک ظرفیت‌های استان خراسان رضوی به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت می‌کند، در این راستا پاسخ به نیازهای جامعه در حوزه کسب و کار نیز مد نظر است.

مسعود میرزائی شهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه‌های نسل چهارم در کنار تولید علم به حل مسائل کشور نیز توجه داشته و این مسوولیت را برعهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش شده است تا دانشگاه‌ها به سمت ماموریت گرایی و پاسخ به نیازهای جامعه تغییر رویکرد داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در این راستا همگام با رویکرد برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در مباحث صنایع معدنی، فولادی، غذایی، صنایع خلاق فرهنگی و فناوری فرهنگی با کمک ظرفیت های دانشگاه تلاش می شود.

وی اظهار کرد: بهره وری یکی از مواردی است که باید به سمت آن حرکت کنیم و با بررسی ظرفیت‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد و برنامه ریزی برای استفاده از مزیت‌های منطقه ای و استانی بتوانیم در این مسیر قدم برداریم.

میرزائی شهرابی ادامه داد: همچنین تلاش می شود تا با تاسیس پردیس فناوری، با بکارگیری دانش آموختگان فردوسی مشهد در ایجاد ارزش افزوده نقش آفرینی کنیم.

وی ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری شرق کشور را از گامهای اثر بخش در افزایش بهره وری هر چه بیشتر دانشگاه فردوسی و حرکت به سمت نسل چهارم عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد افزود: برگزاری نشست هایی همچون اجلاسیه روسای دانشگاه های سراسر کشور که چندی پیش در مشهد برگزار شد، باعث می‌شود تا اهداف و برنامه ها برای دست یابی به نتایج مورد بازنگری قرار گیرد.

دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد. این دانشگاه ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که حدود ۲ هزار نفر از آنان دانشجوی بین‌المللی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha