بازآفرینی شهری برای پهنه‌های ناکارآمد مورد توجه دولت است
بهره ‌برداری از آپارتمان بازآفرینی شهری در گرگان

گرگان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: گسترش طرح بازآفرینی شهری به ویژه در حوزه ساخت مسکن در پهنه‌های ناکارآمد شهری، یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه در دولت سیزدهم بوده و تاکنون اقدام خوبی در این زمینه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی زهره‌ای روز یکشنبه در مراسم اهدای کلید یک واحد مسکونی در گرگان، اظهار کرد: بسته‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهری در شهرهایی از جمله بم، کرمان و شهرهای استان گلستان به خوبی در حال استفاده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این مراسم گفت: از هزار و ۷۳۴ واحد آماده بهره برداری در شهرهای استان، ۳۰۰ واحد از بسته‌های حمایتی بازآفرینی شهری برای نوسازی استفاده کردند.

مهدی ملک افزود: حدود سه هزار هکتار بافت فرسوده در ۲۵ نقطه شهری استان شناسایی شده و در قالب کمیسیون ماده پنج قرار است از بسته‌های حمایتی برای نوسازی بهره‌مند شوند.

بازآفرینی شهری برای پهنه‌های ناکارآمد مورد توجه دولت است

وی ادامه داد: استان گلستان در تحقق بازآفرینی شهری طی ۲.۵ سال اخیر ( دولت سیزدهم) در رتبه ۹ کشوری قرار دارد.

وی از پیگیری طرح بازآفرینی شهری در گلستان در قالب چهارشنبه‌های بازآفرینی خبر داد و گفت: در ۲.۵ سال اخیر، برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده شهری استان، پروانه ساخت صادر شده است.

ملک گفت: ۵۴ هزار واحد نیازمند نوسازی در بافت فرسوده شهری گلستان وجود دارد که هدفگذاری توسط بازآفرینی شهری در این استان نوسازی ۱۱ هز ار و ۶۰۲ واحد طی چهار سال است.

در این آیین از هزار و ۷۳۸ واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده در محلات هدف باز آفرینی شهری و طرح های خودمالکی استان گلستان به طور متمرکز بهره‌برداری شد.

علاوه بر این از ۱۵ طرح راه و شهرسازی از جمله مرمت و بازسازی «پیر تکیه» در نعلبندان و مدرسه تاریخی «صالحیه» و طرح جمع‌آوری فاضلاب سایت مسکونی «شهر کاج» گنبدکاووس، بهره‌برداری شد.

واگذاری زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت به ۲۱۹ خانواده استان گلستان از دیگر برنامه مهم سفر «محمدعلی زهره‌ای» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی است که عصر امروز ( شنبه) طی آیینی ویژه در شهر گرگان انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha