۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85376123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان زنجان، سهامدار سهام عدالت هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان، سهامدار سهام عدالت هستند که بیش از ۵۰ درصد آنها مدیریت سهام خود را برعهده شرکت‌های تعاونی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نادری روز یکشنبه در حاشیه جلسه برگزاری انتخابات شرکت تعاونی سهام عدالت استانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهامداران استان به دو شکل هستند، افزود: برخی‌ها مدیریت دارایی خود را به طور مستقیم بر عهده گرفته‌اند و بیش از ۵۰ درصد سهامداران، مدیریت سهام خود را بر عهده شرکت‌های تعاونی قرار داده‌ و روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

نادری گفت: امیدواریم شرکت‌های تعاونی بتوانند از بابت سهام عدالت، حق مردم را بگیرند و هم در قالب‌ سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دیگر به مردم کمک کنند.

وی افزود: ما این دغدغه را داریم که مردم این مجمع را جدی بگیرند و به مجمع با حضور حداکثری و به خوبی برگزار شود.

نادری با بیان اینکه ما به عنوان ناظر و تسهیلگر در کنار مردم هستیم، تصریح کرد: سود برگزاری چنین مجمع‌هایی در آینده به خود سهامداران خواهد رسید.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر دولتی که در مرحله واگذاری سهام عدالت، مردم سهامداران آنها هستند شامل شرکت‌های مهمی مانند ایران‌خودرو، آلومینیوم ایران، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت و پارس‌سویچ زنجان، شرکت‌های پالایشگاهی و حمل و نقل هستند.

این مسوول افزود: دغدغه اصلی این است که حقوق به حق مردم در بحث سود سهام عدالت پرداخت شود و مردم بتوانند از آورده سود این سهام که در نزد شرکت‌های بزرگ قرار دارد، منتفع شوند.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس انجام شد، استان زنجان به همراه یکی از استان‌های دیگر برای برگزاری آزمایشی مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی انتخاب شد و امیدواریم این مجمع در اسرع وقت برگزار شود.

این مسوول با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی باید قبل از برگزاری مجمع به حد نصاب برسند و امیدواریم این اقدام تا آخر ماه اتفاق بیفتد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: مهمترین مولفه این مجامع، حضور حداکثری است از این بابت که سهامداران بتوانند خود اصالتا افرادی را معرفی کنند، در غیر این صورت شرکت‌های تعاونی نمایندگی را برعهده خواهند داشت.

طرح توزیع سهام عدالت به ایستگاه‌های خوبی رسیده است

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران، گفت: براساس قوانین و مقررات اجرای طرح سهام عدالت در حالی از سال ۱۳۸۵ در کشور پیگیری می‌شود که مقرر است با این طرح شاهد مشارکت مردم در اقتصاد باشیم.

مهدی حاجی‌وند افزود: همچنین با این طرح انتظار می رود بهره‌وری و کارایی بیشتر را در بنگاه‌های تولیدی شاهد داشته باشیم و از همه مهمتر افزایش سطح سواد مالی و فرهنگ سهامداری را در کشور رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های مختلف ۵۰ میلیون نفر سهامدار عدالت در کشور شناسایی شدند، گفت: طرح توزیع سهام عدالت به ایستگاه‌های خوبی رسیده و تقسیم سود سهام عدالت به خوبی در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع متوفیان سهام عدالت نیز تعیین تکلیف شده است که البته نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد.

وی با اشاره به برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت،‌ گفت: استان زنجان از جمله استان‌هایی است که قرار شده در مرحله اول مجامع استانی خود را برگزار کند چراکه نسبت به سایر استان‌ها شرایط بهتر و تعاونی‌های فعال‌تری دارد و سرمایه‌گذاری استانی نیز فعالتر است.

حاجی‌وند گفت: با جلساتی که با امور اقتصاد و دارایی، اتاق تعاون و مجموعه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در استان برگزار شده، هماهنگی‌های خوبی انجام گرفته تا مجامع برگزار شود.

وی اذعان کرد: تعاونی‌ها در مرحله نخست باید بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع خود را با حد نصاب ۲۰ درصدی برگزار کنند و در روز مجمع مردم نیز می‌توانند یا به صورت حضوری، وکالتی یا برخط در مجمع شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر به هر دلیلی سهامداران نتوانستند در این مجمع شرکت کنند تعاونی‌ها به وکالت از آنها می‌توانند در روز مجمع حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجمع کاملا رایگان است، یادآور شد: هرچه مشارکت بیشتر، جامعه سهامداران منتفع خواهند شد علاوه بر این، این اقدام در سود سالیانه دریافتی سهامداران نیز موثر خواهد بود و از سویی دیگر به افزایش بهره‌وری شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha