فرماندار:کاهش تصادفات جاده ای در آزادراه امیرکبیر کاشان در گرو اجرای روشنایی این محور است

کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت:نبود روشنایی در آزادراه امیرکبیر( کاشان-قم) عاملی مهم در بروز تصادفات است به طوری که اگر روشنایی این محور انجام شده بود ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای کاهش می‌یافت‌.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان،محمدشریف زارعی افزود: از دیگر عوامل موثر در بروز تصادفات خرابی شدید ،آسفالت این محور است که در صورت بهسازی این مهم، ۴۰ درصد تصادفات جاده ای کاهش پیدا می‌کرد.

وی اظهار کرد: از عوامل موثر در کاهش تلفات جاده ای، ایجاد حفاظ مناسب برای جلوگیری از تشدید تصادفات و عبور خودروها به لاین مقابل است که این مهم با تعویض نیوجرسی بتنی با گاردریل‌های فلزی قابل انجام بود که متاسفانه تاکنون ازسوی مدیریت آزادراه امیرکبیر اجرایی و یا کامل نشده است.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: ۹۰ درصد تصادفات آزادراه یا به وسیله ماشین‌های سنگین و تریلرها بوده یا به نحوی در تصادفات دخیل بوده اند که طی ۹ ماهه اخیر در حدود ۴۰ کشته در این محور داشته‌ایم که تاسف آور است.

زارعی اضافه کرد: برای حل مشکلات آزادراه، فرمانداری کاشان پیگیری‌های بسیاری انجام داده که انتظار می‌رود شرکت بهره بردار و مدیریت آزاد راه امیرکبیر در این خصوص هر چه زودتر اقدامات اصلاحی را انجام دهد.

به گزارش ایرنا، آزاد راه امیر کبیر شهرستان کاشان (محور کاشان _قم)به طول ۱۱۰ کیلومتر جزو محورهای پر تردد بین استانی بوده، اما به خاطر پایین بودن ضریب ایمنی این محور مواصلاتی و حمل و نقل خودروهای سنگین همواره شاهد جان باختن مسافران جاده ای هستیم که نیاز به تدبیر اساسی دارد.

کمبود نیوجرسی، روشنایی ناکافی و آسفالت بی کیفیت مهم ترین عامل وقوع تصافات مرگبار در این محور است و تامین این زیرساخت ها برای آزادراه امیرکبیر طبق گفته کارشناسان ،نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بوده تا به مسیر ایمن در مرکز کشور برای سفرهای جاده ای تبدیل شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha