۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85376240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه در زرند و رفسنجان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد

کرمان - ایرنا - ۲۷۳ پروژه اقتصادی و خدماتی در شهرستان‌های زرند و رفسنجان با اعتبار ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر به صورت نمادین با حضور رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور افتتاح یا کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، این پروژه‌ها روز یکشنبه به صورت نمادین از محل نشست شورای اداری استان کرمان افتتاح شد.

تعداد ۷۳ پروژه با ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان زرند بود که پروژه تولید کنسانتره آهن، یک معدن و ریخته گری چدن و فولاد، بخشی از این طرح ها بودند.

همچنین ۲۰۰ پروژه نیز در شهرستان رفسنجان با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی یا افتتاح شد؛ از جمله بهره برداری از ۵۳ واحد مسکونی بازسازی شده سیل ۱۴۰۱ منطقه کوثرریز و نعمت آباد و توسعه مرغداری تخمگذار با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه که امیدها را برای توسعه تولید مرغ در این استان افزایش می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این نشست گفت: دشمنان تمام تلاش خود را در ۴۵ سال گذشته به کار گرفتند تا حرکت انقلاب را متوقف کنند که موفق نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری بخش‌ها از جمله در حوزه علمی و فناوری جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته و پیشرفت های زیادی پس از انقلاب داشته که این پیشرفت ها دشمنان را عصبانی کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه یکهزار و ۵۲۹ روستای استان مشمول طرح هادی روستایی شدند گفت: در مجموع ۱۵ هزار میلیارد ریال در این حوزه روستاها هزینه صورت گرفته که از این میزان ۸۸۰ روستا در این دولت از این طرح بهره مند شدند.

مهدی محمدی افزود: طرح هادی ۱۲۹ روستا در دهه فجر به بهره برداری رسید و ۷۹ روستا نیز آماده کلنگ زنی است که اعتبار این پروژه ها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: ساخت ۱۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن سپرده و ۹ هزار و ۱۵۰ قطعه زمین را تامین و ساخت بیش از ۶ هزار واحد آغاز شده است.

سرانه بالاتر مقاوم سازی در کرمان

محمدی با بیان اینکه ۶۷ درصد روستاهای استان کرمان مقاوم سازی شدند گفت: این آمار در کشور ۵۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در این آیین از پیشرفت ۳۱ درصدی توسعه گاز روستایی در استان کرمان طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: سه شهر و ۴۱۷ روستا با اعتبار ۳.۶ همت در سال جاری گازرسانی شدند که پوشش گاز شهری استان از ۹۹ به ۹۹.۵ درصد رسیده و بخش روستایی نیز از ۶۶.۴ به ۸۷.۸ درصد رشد داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha