۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85376299
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روایت دانش‌آموزان گلستان از استعمار پهلوی تا استقلال خمینی (ره)

گرگان- ایرنا- جشن «مدرسه انقلاب» در چهل و پنجمین دهه فجر در ۲۵۰ مدرسه گلستان برپا شد تا نسل جوان ایران اسلامی بار دیگر دستاوردهای انقلاب را مشق و دوران استعمار پهلوی تا استقلال خمینی(ره) را به طور دقیق روایت کنند.

به گزارش ایرنا، ۴۵ سال بعد از طلوع فجر انقلاب اسلامی، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در قله افتخارات و تمدن‌سازی قرار گرفته و نور و پرتو انقلاب اسلامی، چشم مستکبران و استعمارگران عالم را زده و آنان دست به هر کار می‌زنند تا جلوی نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی را بگیرند.

هنر انقلابی که امام(ره) ترسیم کرده نشان داده این انقلاب نه تنها در چهار دهه گذشته متوقف نشده است  بلکه از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود و باید از آن به‌عنوان انقلاب بین‌نسلی یاد کرد.

در دهه فجر امسال دانش‌آموزان گلستانی پای کار جهاد تبیین و روشنگری آمدند و با برپایی نمایشگاه انقلاب راوی دستاوردها و برکات بی‌بدیل انقلاب اسلامی شدند.

در همین راستا دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه صدرای گرگان امروز شنبه (۱۵ بهمن) اقدام به برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب کرده و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

روایت دانش‌آموزان گلستان از استعمار پهلوی تا استقلال خمینی (ره)

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان در این مراسم سخنان خود را با طرح یک سوال شروع کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مساجد رونق داشت، روحانیت فعالیت می‌کرد و سفرهای زیارتی به راه بود در آن شرایط برای چه انقلاب کردیم؟

حجت‌الاسلام سیدجواد محمدزاده ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی نداشتیم و تحت سلطه آمریکا بودیم و جای حکومت اسلامی در کشورمان خالی بود لذا انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اسلام امروز تا اسلام قبل از پیروزی انقلاب زمین تا آسمان فرق دارد، افزود: در آن زمان آموزش و پرورش نشات گرفته از تمدن غربی بود اما امروز خورشید ولایت در آموزش و پرورش در حال تابیدن است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با تاکید بر اینکه امروز متوقف نیستم و قرار ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی دغدغه ما آب، نان و مسکن بود اما امروز دغدغه ما به دفاع از مردم مظلوم فلسطین، یمن، زنان آفریقا، نیجریه تغییر کرده؛ در واقع دغدغه‌های ما جهانی شده و خود را برای شکل‌گیری نظم نوین جهانی آماده می‌کنیم.

روایت دانش‌آموزان گلستان از استعمار پهلوی تا استقلال خمینی (ره)

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گلستان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ۲۵۰ مدرسه انقلاب در مدارس متوسطه اول و دوم استان راه‌اندازی شده است.

جابر جلالی ادامه داد: مدرسه انقلاب با محوریت روایتگری دانش‌آموزان شکل گرفته و در سه بخش دیروز، امروز و فردا فعالیت دارد که هر بخش جزئیات و غرفه‌های متناسب با خود را دارد.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان در غرفه‌های دیروز فضای استعمار کهنه و نو، در غرفه‌های امروز مساله استعمار فرانو و در غرفه‌های فردای مدرسه انقلاب هم جهان نو را روایت می‌کنند.

روایت دانش‌آموزان گلستان از استعمار پهلوی تا استقلال خمینی (ره)

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گلستان با بیان اینکه غرفه‌های مدرسه انقلاب، استعمارگری و روزهای سیاه حکومت پهلوی را به دانش‌آموزان نشان می‌دهد، متذکر شد: دانش‌آموزان در مدرسه انقلاب وضعیت دیروز و امروز جمهوری اسلامی را روایت می‌کنند و با هزینه‌های استعمار و استقلال و دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند.

مدرسه انقلاب دارای سه بخش «دیروز»، «امروز» و «فردا» است که دانش‌آموزان در بخش «دیروز» به بررسی شکل‌گیری تفکر استعمار و علاقه استعمارگران به تصاحب کل دنیا می‌پردازند.

همچنین بخش «امروز» مدرسه انقلاب به بررسی مفهموم و شاخص‌های استقلال پرداخته و تأثیر انقلاب اسلامی بر استقلال ایران را روایت می‌کنند و به بررسی مظاهر استعمار نوین و تلاش نظام سلطه برای استعمار مجدد ایران می‌پردازد.

بخش «فردا» مدرسه انقلاب نیز به گسترش فرهنگ مقاومت در جهان می‌پردازد و با توجه به افول سلطه غرب بر جهان، حرکت به سوی تمدن جدید و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را بررسی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha