۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85376686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ طرح اشتغال و پنج واحد مسکونی بهزیستی در اندیکا بهره برداری شد

اهواز- ایرنا - ۱۰ طرح اشتغال و ۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان بهزیستی شهرستان اندیکا به مناسبت دهه فجر طی آیینی روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی خوزستان یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها در اندیکا بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۴ مورد از خانواده‌های تحت پوشش در شهرستان اندیکا کمک هزینه مسکن دریافت کردند که این کمک ها به صورت بلاعوض و با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال برای ساخت و تمکیل مسکن خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی اندیکا پرداخت شد.

وی افزود : همچنین به بیش از هشت مورد از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در شهرستان اندیکا تسهیلات ودیعه مسکن بلاعوض بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

کریمیان توضیح داد: در زمینه اشتغالزایی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۲ نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی اندیکا موفق به دریافت تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال شده اند که توانستند مشاغل خود را که عمدتا" در زمینه‌های خدمات، کشاوورزی و دامپروری بوده راه اندازی کنند.

وی افزود: همچنین کمک هزینه جهت سرمایه کار به ۲ مورد از خانواده‌های تحت پوشش در شهرستان اندیکا پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه در حوزه آماده سازی شغلی با سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: زمنیه آماده سازی شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش در حال انجام است و مددجویانی که موفق به دریافت مدارک فنی و حرفه ای شوند و جواز کسب دریافت کنند، سازمان بهزیستی تسهیلات اشتغال زایی و سرمایه کار بلاعوض در اختیارآن ها قرار می دهد تا بتوانند مشاغل خود را راه اندازی و به توانمندی واستقلال شغلی که از اهداف سازمان است دست پیدا کنند.

وی افزود: در شهرستان اندیکا بیش از ۱۵۱۸ خانوارتحت پوشش بهزیستی و از این تعداد خانوار ۱۳۳۴ خانوار دارای معلول و ۱۸۴ خانواده نیز بی سرپرست و و بد سرپرست هستند که ماهیانه از طرف سازمان بهزیستی مستمری پرداخت می شود.

۱۰ طرح اشتغال و پنج واحد مسکونی بهزیستی در اندیکا بهره برداری شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha