بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در استان اردبیل اجرا شد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: از آغاز دولت سیزدهم بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در مناطق مختلف این استان اجرا شده است.

کمال‌الدین میرجعفریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: در این ایام بالغ بر یک هزار و ۲۳۷ پروژه و طرح با اعتبار بالغ بر ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عمرانی و اقتصادی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۱۸۹ پروژه بالغ بر۸۱ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل باند دوم بزرگراه، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، احداث و تکمیل مدارس، عمران شهری و تقاطع غیرهمسطح شهری، مراکز بهداشتی و درمانی، بهسازی آسفالت راه‌های روستایی، طرح‌های هادی روستایی و مسکن شهری، احداث و تکمیل پست‌های برق زیرساخت‌های فناوری ارتباطات را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد و افزود: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها در سال‌های آینده شاهد ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی از زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در استان خواهیم بود.

وی یادآورشد: این در حالی است که هفته دولت امسال هم یک هزار و ۹۰۰ پروژه به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری رسید.

میرجعفریان با بیان اینکه در ۲ سال اخیر در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۴ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اجرایی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر چهار پروژه بسیار مهم با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در استان در دست اجراست که قسمت عمده این طرح‌ها سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون استاندار اردبیل در ادامه با یادآوری خدمات ارائه شده در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان چیزی به نام بزرگراه و راه اصلی استاندارد و راه روستایی آسفالت شده وجود نداشت، در حالی که در سال‌های اخیر به خصوص در ۲ سال اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اجرا شده است.

میرجعفریان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از روستاهای استان از راه روستایی آسفالت و بیش از ۷۲ درصد روستاها نیز از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند هستند و آبرسانی به روستاهای باقی مانده در قالب همکاری با بسیج سازندگی در دست اجراست.

وی یادآور شد: در قالب این قرارداد به ۴۵۴ روستای استان آبرسانی می‌شود که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و بقیه هم به تدریج اجرا خواهد شد.

معاون استاندار اردبیل اضافه کرد: عملیات گازرسانی به استان و شهر اردبیل از سال ۱۳۷۵ شروع شد و در حال حاضر ضریب بهره‌مندی مردم استان اردبیل از گاز به ۹۹ درصد رسیده است و تمام روستاهای استان غیر از روستاهای صعب‌العبور و کم جمعیت از این نعمت بهره‌مند هستند.

بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در استان اردبیل اجرا شد

خط دوم انتقال گاز استان اردبیل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/پیشرفت ۸۰ درصدی خط انتقال گاز اردبیل - گرمی

میرجعفریان با اشاره به اجرای خط دوم انتقال گاز استان اردبیل اظهار کرد: در مدت چهار ماه که از آغاز این پروژه ۵۰ کیلومتری گذشته است ۳۰ کیلومتر عملیات حفاری و ۱۰ کیلومتر هم لوله‌گذاری و جوش‌کاری اجرا شده است و با بهره‌برداری از آن در سال آینده ظرفیت گاز استان از ۱۱ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این پروژه گازرسانی به یک هزار و ۶۰۰ هکتار از گلخانه‌های استان است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر پایداری شبکه گاز استان فضا و فرصت برای تامین انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی و کشاورزی فراهم شده و چشم‌انداز روشنی برای زیرساخت انرژی مورد نیاز صنایع استان فراهم می‌شود.

معاون استاندار اردبیل اضافه کرد: علاوه بر خط چلوند، خط گاز رسانی اردبیل به گرمی هم از سال گذشته آغاز شده و در حال حضر میزان پیشرفت فیزکی آن به ۸۰ درصد رسیده است.

تزریق ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه راه‌آهن اردبیل و میزان پیشرفت آن اظهار کرد: در ۲ سال اخیر در مجموع ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع از محل‌های مختلف به پروژه راه‌آهن اردبیل تزریق و بخش عمده گلوگاهی پروژه در این مدت اجرا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت این پروژه در اواخر سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد بود که این میزان در حال حاضر به ۹۱ درصد رسیده است و به محض مساعد شدن شرایط جوی بخش‌های باقی مانده پروژه هم اجرا و اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در استان اردبیل اجرا شد

پایاب سد خداآفرین از پروژه‌های بسیار اثربخش در اقتصاد استان و کشور است

میرجعفریان در ادامه در خصوص پروژه‌های بخش آب و کشاورزی استان اردبیل هم گفت: یکی از پروژه‌های بسیار اثربخش در اقتصاد استان و کشور که در راستای سیاست کلان کشوری در دست اجراست، پایاب سد خداآفرین است که در سال‌های گذشته با کندی و رکود مواجه بود.

وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر این پروژه هم احیا شده به طوری که امسال با اذن مقام معظم رهبری ۶۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی به این پروژه تخصیص یافت و با تکمیل این پروژه ۳۷ هزار هکتار در ناحیه های یک، ۲، سه و چهار از اراضی این منطقه تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: امور آب استان کانال‌های درجه یک و ۲ و خط انتقال از رودخانه از جمله سیفون دره‌رود را اجرا می‌کند و جهاد کشاورزی هم شبکه‌های داخل مزارع را اجرا خواهد کرد و به توجه به برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود سال آینده این پروژه هم به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha