تاکید دولت بر اصلاح معیشت مردم؛ معاون رئیس جمهور کدام شاخص‌های اقتصادی را برشمرد

سمنان- ایرنا- معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بهبود برخی شاخص‌های اقتصادی کشور از جمله کنترل نقدینگی تا بهبود معیشت مردم به همت دولت سیزدهم را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری که روز گذشته (دوشنبه) به سمنان سفر کرده بود، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: کنترل تورم و اصلاح معیشت مردم با اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی در دولت سیزدهم در دست پیگیری است و منفی شدن تورم مسکن طی ۶ ماه گذشته اقدام ارزشمند دولت سیزدهم است، اما برای مردم ملموس نیست چرا که تورم در مسکن زیاد بود.

وی بیان کرد: رشد نقدینگی کشور به میزان ۴۳ درصد بود که وارد کانال ۲۶ درصد شد و اگر رشد منفی و کنترل پیگیری شود، بر مهار تورم نیز اثر جدی خواهد گذاشت.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان، تحولات چشمگیر در بخش نفت و نرخ رشد در صنعت نفت به ۲۰ درصد بی‌سابقه و از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است و البته به دنبال بازخوانی گذشته نیستیم.

وی تصریح کرد: نقطه قوت دولت سیزدهم نگاه گفتمانی، تنظیم درست روابط با ارکان نظام، ولایت‌پذیری، خدمتگزاری شبانه‌روزی، بازسازی تشکیلات انقلابی است و البته مشکلاتی نیز وجود دارد و رفع آن با اهتمام در دست پیگیری است.

دیپلماسی خارجی عزتمندانه دولت سیزدهم

وی اضافه کرد: دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم عزتمندانه پیش می‌رود و حسن عملکرد و پیگیری جدی مشهود است.

منصوری با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر عملکرد مطلوب دولت سیزدهم افزود: در بیش از ۵۰ شاخص اقتصادی وضعیت کشور نسبت به گذشته مطلوب است.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: ساخت بیش از ۲ میلیون و ۳۰ هزار خانه در قالب نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد و با سرعت برای تحقق وعده چهار میلیون خانه تلاش می‌شود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: احیای واحدهای راکد تولیدی از مرز هفت‌هزار واحد در دولت سیزدهم گذشت و در بخش عمرانی نیز کارها در حال انجام است.

منصوری با اشاره به اینکه مشکلاتی در استان سمنان وجود دارد که با عزم جدی قابل حل است و در کشور بن‌بست وجود ندارد، گفت: اگر پیگیری باشد بدون شک نتیجه محقق می‌شود و همچنین اعتبارات مصوبه‌های سفر رییس جمهور به استان سمنان بیش از ۱۰۰ درصد طبق برنامه محقق شد.

وی بیان کرد: مشکل بیکاری در کشور به هفت درصد و در استان سمنان زیر ۶ درصد رسید و کشور در زمینه کالاهای راهبردی مانند گندم در آستانه خودکفایی است و حدود ۱۱ میلیون تن گندم خریداری شد.

معاون رییس جمهور گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال تولید بیش از این هدفگذاری شده است.

برتری سمنان در ۳۰ شاخص کشوری

استاندار سمنان هم گفت: وحدت و انسجام خوبی با محوریت حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان برقرار است.

سید محمدرضا هاشمی در این دیدار افزود: به برکت دولت سیزدهم طرح‌های نیمه‌تمام استان سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید که از جمله طرح‌ها پل رو گذر شهرک‌صنعتی سمنان و مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان مرکز استان سمنان است.

وی بیان کرد: طرح‌های افتتاح شده فجر ۱۴۰۰ حدود یکهزار و ۱۲۵ میلیارد تومان بود و امسال ۴۰۰ درصد پیشرفت در سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های دهه فجر ۱۴۰۲ محقق شد.

استاندار سمنان گفت: سمنان در ۳۰ شاخص در دولت سیزدهم جزو استان‌های برتر کشور است.

بازدید از طرح‌های سیلوی ۱۰۰ هزارتنی گرمسار و آزادراه حرم تا حرم، افتتاح شرکت املاح ایران در گرمسار، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت، افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی مرکز استان سمنان و حضور در نشست پیگیری مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان سمنان از دیگر برنامه‌های منصوری در سفر به استان سمنان است.

ارتقای شاخص‌های اقتصادی در دولت سیزدهم از بیان معاون رییس جمهور

سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد.

حدود ۶۵۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان (آزادراه حرم تا حرم) عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱٧ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود. گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند و واژگونی خودرو بیش از ۶۰ درصد از نوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان سمنان محسوب می‌شود و سمنان همواره جزو ۲ استان اول کشور در فراوانی واژگونی در حوادث رانندگی است.

نخستین نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان سمنان به مناسبت دهه فجر با نام «روایت پیشرفت» در قالب ۱۰۰ غرفه و همراهی ۴۴ دستگاه اجرایی با برگزاری رویدادهای آموزشی و عرضه صنایع دستی و پوشاک ایرانی اسلامی برپا شده است.

پل روگذر شهرک صنعتی سمنان پس از حدود ۱۷ سال وقفه امروز بهره‌برداری می‌شود. آغاز ساخت این طرح به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد که پس از مدتی کوتاه عملیات عمرانی آن متوقف شد. به برکت سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان این طرح جزو مصوبه‌های سفر قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات سرانجام آماده بهره‌برداری شد.

ساخت مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان در شهریور ۱۳۹۱ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری می‌رسد. این مجموعه در ۶۵۰ متر مربع به منظور استفاده جانبازان و معلولین سمنان پیش‌بینی شده است و فعال شدن هیات‌‏های ورزشی شهرستان و نیز استفاده بهینه این هیات‌‏های ورزشی از امکانات موجود در این سالن از جمله اهداف طرح عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha