کارگردان ایلخونی: کمبود آثار تالیفی،ضعف تئاتر ایران است

شیراز - ایرنا – کارگردان نمایش «ایلخونی» گفت: یکی از ضعف‌های گسترده تئاتر کشور این است که تولیدکنندگانبه سمت مولف بودن نمی‌روند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایلخونی نمایش برتر جشنواره تئاتر فارس و منطقه‌ای "راه ابریشم" در سمنان شد و در جشنواره بین‌المللی فجر نیز پس از نامزد شدن در ۶ بخش موفق به کسب عناوین برتر در ۲ بخش چهره‌آرایی وطراحی لباس شد.

در گفت‌وگویی با آژمان بیژنی‌نسب ضعف و قوت‌های جشنواره تئاتر و حال و روز تولیدات نمایشی فارس و کشور را بررسی کردیم.

کارگردان ایلخونی گفت: تئاترهای بسیاری ردر جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فجر دیدم اما چنانکه باید من را راضی نکرد.

او اظهار کرد: تولیدکنندگان آثار نمایشی به سوی مولف شدن حرکت نمی‌کنند و بیشتر به سمت کپی کردن آثار گذشته رفته‌اند که این نقطه ضعف بزرگی است.

بیژنی نسب افزود: تهیه کنندگان و کارگردانان، به صورت دغدغه‌مند به تئاتر و تولید نمایش نگاه نمی‌کنند.

کارگردان نمایش برگزیده جشنواره بین‌المللی فجر درباره جشنواره‌های تئاتر امسال گفت: جشنواره‌های فارس و منطقه‌ای سمنان از دید بیشتر شرکت کنندگان از صحت و سلامت برخوردار بود و با کیفیت خوبی برگزار شد.

او هرچند نسبت به داوری آثار در جشنواره بین‌المللی فجر انتقاداتی داشت، اما اظهار کرد: "ایلخونی" اجرای موفقی در این جشنواره داشت و موفق شد رضایت مخاطب را کسب کند.

بیژنی‌نسب وضعیت تئاتر در فارس را روبه جلو دانست و گفت: این روند پیش رونده را در کیفیت آثار، اجراها و استقبال مخاطبان می‌توان دید.

کارگردان ایلخونی: کمبود آثار تالیفی،ضعف تئاتر ایران است

برنامه ریزی ایلخونی برای اجرای عمومی

کارگردان ایلخونی گفت: مجموعه ایلخونی درصدد اجرای عمومی هم در فارس و هم در تهران است.

بیژنی نسب بیان کرد: پیش بینی می شود ایلخونی در اجرای عمومی خود، اردیبهشت ماه آینده در تالار حافظ شیراز به روی صحنه برود.

کارگردان ایلخونی، این نمایش را برداشتی آزاد از نمایشنامه مکبث ویلیام شکسپیر بیان کرد که تلاش شده در گستره ایلیاتی وقایع را زنده و به تصویر بکشد.

«ایلخونی» روایتگر داستانی است که در قالب آن مکو یکی از مردان ایل بواسطه وسوسه هایی که از سمت اجنه و همسرش للو می‌شود تصمیم به قتل خانلر خان بزرگ ایلخانی می‌گیرد و این شروع یک اتفاق بزرگ در ایل است.

کارگردان ایلخونی: کمبود آثار تالیفی،ضعف تئاتر ایران است

.

آژمان بیژنی نسب، منوچهر محسنی، علیرضا کشاورزیان، محمد حسین رجبیان، علیرضا مهدوی فر، علی پیمانی، امیر عباس زارع پور، مبین محسنی، سعید رجبیان، علی حسینی، رضا الهی، رضا رضایی، سیاوش صفری، مصطفی منافی، محمد اگهی، علی تهمتن، محمد ندیم، حسین شرفی، اسماعیل بنایی، شهره ادینه زدایی، فرزانه رادفر، زهرا کارگر، زریبار کریمی، نسترن علمدار، نسترن پورمرادی، سهیلا شیبانیان، مائده عظیمی، ابان رحمانیان، زینب عبدی، جمیله جعفری، ستاره رضایی، ساره رضایی، نجمه زارعی و شیدا بردبار عوامل این اثر نمایشی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha