۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85377091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۶ میلیون نهال در پنج هزار هکتار اراضی هفت تپه آغاز شد

دزفول – ایرنا – کاشت ۶ میلیون اصله نهال اکالیپتوس در پنج هزار هکتار از زمین‌های شرکت هفت تپه شوش طی آیین با حضور معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور روز دوشنبه در این آیین گفت: طرح مهم و راهبردی کاشت ۶ میلیون نهال در وسعت بسیار زیاد نقش مهمی در اشتغال آفرینی برای جوانان منطقه و همچنین مهار کانون‌ های ریزگرد دارد.

حسن وحید کاشت نهال در پنج هزار هکتار از اراضی هفت تپه را اقدامی بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال با دستور رییس جمهور برنامه ریزی شده که خوزستان یکی از استان های کلیدی در اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اشتغال زایی بالای اجرای طرح نهال کاری و زراعت چوب بیان کرد: اجرای طرح زراعت چوب و به ثمر رسیدن آن موجب تاثیر فراوان در اشتغال و اقتصاد منطقه می‌شود به همین دلیل حمایت از این طرح باید در صدر اولویت مسوولان استان و شهرستان باشد.

۲۹۰ هزار هکتار زمین برای زراعت چوب در خوزستان شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز در این آیین شرکت نیشکر هفت‌تپه را یکی از پیشگامان طرح زراعت چوب در خوزستان و کشور دانست و گفت: کاشت پنج هزار هکتاری نهال اکالیپتوس در این شرکت نقشی اساسی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی این منطقه دارد که اهتمام مدیران شرکت برای اجرای این طرح بزرگ قابل ستایش است.

سیدجمال موسویان افزود: حدود ۵.۵ تا ۶ میلیون اصله نهال در قالب طرح زارعت چوب در شوش کشت می شود که بخشی از این عرصه متعلق به شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و قسمتی متعلق به اراضی ملی است.

وی با بیان اینکه ۲۹۰ هزار هکتار زمین برای زراعت چوب در خوزستان شناسایی شده است، افزود: کاشت ۳۲۰ میلیون اصله نهال طی چهار سال در خوزستان برنامه ریزی شده است که در این راستا سالانه ۷۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار نهال کاری در این استان انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: کاشت ۳۲۰ میلیون اصله نهال در خوزستان به طور قطع در تثبیت کانون های ریزگرد و کاهش گرد و غبار و همچنین خنک شدن هوای استان موثر خواهد بود ضمن اینکه کاشت این تعداد نهال موجب ایجاد هزاران فرصت جدید شغلی در خوزستان می شود.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره‌های ارزش و صنایع تبدیلی، تکمیلی و جانبی زراعت چوب در استان ادامه داد: کارخانه‌های تولید چوب، کاغذ، ام دی اف، اسانس و کمپوست و کارخانه‌های عسل و فرآورده‌های جانبی متعاقب این پروژه در شوش احداث می شود که موجب تحول در ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد؛ این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha