چرا باید رای دهیم؟ + پاسخ جوانان کهگیلویه

یاسوج - ایرنا - حال و هوای انتخاباتی در کهگیلویه وبویراحمد با نزدیک شدن به زمان تبلیغات انتخاباتی و گرم‌تر شدن تنور رقابت داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره  خبرگان رهبری روز به روز پرشورتر می‌شود. تعدادی از شهروندان شهرستان کهگیلویه در گفت‌وگو با ایرنا از ضرورت شرکت در انتخابات و چرایی رای دادن در این عرصه سخن گفتند.

به گزارش ایرنا، تجربه ثابت کرده که کاهش مشارکت مردم در انتخابات، سبب طمع ورزی دشمن شده و کاهش امنیت و افزایش تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را درپی داشته و از همین رو مهمترین هدف دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی تأثیرگذاری منفی بر باورها، امید و اعتماد مردم و کاهش مشارکت مردم در حمایت از نظام است و انتخابات بهترین فرصت برای تحقق این هدف را در اختیار دشمن قرار می‌دهد و به همین دلیل است که گاهی از سال‌ها قبل برای یک انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند.

هر فردی که وارد اجتماع می شود، رای دادن را از دوران ابتدایی می آموزد از جمله انتخابات شورای دانش آموزی مشارکت می کند و این بستر برای هر فرد برای آموختن چرا رای دادن فراهم می شود و می داند که حق انتخاب یعنی مستقل زندگی کردن و حق داشتن یک زندگی بهتر با دستان خویش را ساختن را به خوبی در ذهن و ایده خود پرورش می دهد.

همیشه داشتن یک مجموعه منسجم و با دانش در اداره آن مجموعه می توانند نقش های مهم ایفا کنند و رای دادن برای ما بخصوص جوانان و نوجوان ساختن مجموعه منسجم را در ذهن تداعی می کند که می تواند در رهبری و مسیر درست یک اداره، یک مجموعه و یا کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

در دنیای تبلیغات نادرست رسانه های غربی مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات، جوانان دیار ایران اسلامی به این آگاهی رسیده اند که رای و مشارکت گسترده آنان به طور مستقیم در سرنوشت کشور خویش دخیل و موثر است و همچنین به این تفکر رسیده اند که داشتن ایده‌ای متضاد با رسانه های غربی می توانند خواسته های خود را به کرسی بنشاند و جوابی مطلوب دریافت کنند.

اگه ما رای ندهیم چه می شود

سینا فرزان دانشجوی رشته دنداپزشکی دانشگاه تهران در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا می گوید: اگر ما رای ندهیم و برای سرنوشت و آینده خود تصمیمی نگیریم ممکن است افردی دیگر با تفکرات غیرقابل پیش بینی وارد مجلس شورای اسلامی شوند و شاید برخلاف ایده و تفکر جوانان این استان چهار فصل و پرظرفیت کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف کرده و روند توسعه استان را با چالش مواجه کنند.

چرا باید رای دهیم؟ + پاسخ جوانان کهگیلویه وبویراحمد

ما جوانان از این مسئولیت سنگین شانه خالی نمی کنیم

وی تاکید می کند: نیاز است تک تک جوانان این استان با رای دادن خود از این مسئولیت مهم شانه خالی نکنند و با تفکر و ایده روشن خود دست افراد ناباب که ممکن است با تفکرات قومی و قبیله ای به دست خویش سرنوشت این استان و حتی یک ملت را تخریب کرده اند را قطع کنند.

فرزان ادامه داد: ممکن است در استان پرظرفیت کهگیلویه و بویراحمد که طی ادوار مختلف با چالش های زیادی مواجه بوده و از محرومیت عمیق رنج می برد با رای ندادن برخی از مردم ، فرصت خودنمایی برای افراد نالایق و مصلح هموار شود که می توانند افکار نادرست خود را به مردم تحمیل کنند و به نوعی فرصت سوزی شود.

شفافیت نمایندگان یک اصل مهم است

این دانشجوی پزشکی با اشاره به انتشار آمارهای فساد مالی برخی از افراد و شرکت ها گفت: نیاز است منتخبین مردم در مجلس با شفاف سازی مردم را نسبت به نظام بدبین نکنند.

فرزان اضافه کرد: جوانان و نوجوان و بخصوص دانشجویان به نمایندگانی رای خواهند داد که به صورت شفاف و بدون هیچ مسئله ای مشکلات مردم را با دولت و سیاست های دولت را با مردم بیان کنند.

وی افزود: نمایندگانی که با مردم شفاف نباشند با لابی گری دنبال اخذ امتیاز از مسئولان هستند و این نمایندگان هیچ وقت به فکر رفع مشکلات و رایزانی برای انجام امور محوله را ندارند.

فرزان افزود: نیاز است همه رای دهندگان قبل از رای دادن به یک نماینده به اصل نظام رای بدهند زیرا این نظام مردم ایران را از یک استبداد شاهنشاهی نجات داد .

سینا که با تعصب خاصی انتخابات را نوعی میدان کارزار می داند و تاکید می کند: رای دادن ما جوانان شرنوشت ساز، یعنی مشارکت در تمام برنامه های ریز و درشت و کلان که بزرگان و متخصصان امر پیش می برند.

مشارکت، مجلس را در صیانت از حقوق مردم مسئولیت پذیر می کند

پرستو روستایی دانش آموز متوسطه دوم از شهرستان کهگیلویه با اشاره به نقش مهم مشارکت گسترده مردم در هر زمینه گفت: مشارکت در انتخابات پیش روی که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در تنگناه است برای جلوگیری از ورود افرادی که ازشایستگی لازم برخوردار نیستند یک وظیفه است که باید از سوی همه مردم و بخصوص قشر جوان لبیک گفته شود.

چرا باید رای دهیم؟ + پاسخ جوانان کهگیلویه وبویراحمد

وی ادامه داد: باید رای و مشارکت پرشور ما جوانان در انتخابات این تعهد را برای نمایندگان ایجاد کند که در صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح تلاش شبانه روزی داشته باشد.

روستایی افزود: رای دان هر فرد در سایه مشارکت حداکثری، مطالبه گری نماینده مردم در مجلس را تقویت می کند و دولت را ملزم و متعهد به ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه و شکوفایی ظرفیت های این استان می کند.

رای مردم یک مسئولیت سنگین 

مریم داستان از شهروندان یاسوج بر حضور تک تک افراد جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: ما زنان همراه با مردان با حضور خود در انتخابات ۱۱ اسفند نشان خواهیم داد که به آرمانهای انقلاب اسلامی همچنان وفادار خواهیم بود.

وی رای مردم را یک مسئولیت سنگین برای منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: منتخب مردم باید با مسئولیت پذیری بیشتر نسبت به وضع قوانین درست برای بهبود وضعیت مردم منطقه خود تلاش بیشتری داشته باشد.

داستان که با مدرک کارشناسی در مغازه ای مشغول فعالیت است در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا هدف از رای دادن را ترسیم آینده ای روشن برای خود دانست و گفت: منتخب مردم با برنامه ریزی و توسعه زیرساخت ها می تواند زمینه اشتغالزایی جوانان زیادی را نیز فراهم کند.

منتخبین شور انتخاباتی مردم را ارج نهند

ایمان گلزاری که این روزها خود را برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده می کند شور انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند تبلیغ ندانست و گفت: مردم این استان همیشه نشان دادند که به ارزش های والای امام و رهبری و بخصوص نظام پایبند هستند.

وی تصریح کرد: شور انتخاباتی غیر قابل باوری در سراسر استان راه اندازی شده که در هیچ جای کشور قابل مقایسه نیست و باید منتخبین مردم در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه وبویراحمد این شور مردم را ارج بنهند و برای تامین خواسته های آنها تلاش جهادی داشته باشند.

چرا باید رای دهیم؟ + پاسخ جوانان کهگیلویه وبویراحمد

گلزاری افزود: نیاز است نمایندگان منتخب سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد بعد از انتخابات ۱۱ اسفند با همدلی و همکاری برای توسعه این استان گام بردارند.

وی می گوید: جوانان استان پرظرفیت و محروم کهگیلویه و بویراحمد با رای خود از مسئولان انتظار دارند این استان همگام با استانهای همجوار شتاب توسعه را طی کند.

ما به دنبال مشارکت بالا و انتخاب خوب هستیم

عضو حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه با اشاره به مشارکت گسترده مردم در بحث رفراندوم و رای آنها به جمهوری اسلامی که برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شده است در گفت و گو با ایرنا گفت: بعد از چهار دهه بعد از انقلاب کمی مطالبات مردم عوض شده است و به نوعی مردم سردرگم شده اند و اکنون سوال محوری مردم این است که آیا مشارکت من تاثیر دارد یا نه.

علی جاودان تصریح کرد: ما به دنبال مشارکت هستیم و همه از اول انقلاب دنبال این بوده اند که مردم در صحنه بیایند که این صحنه می تواند دفاع مقدس، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی و یا انتخابات باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور چهرهای سیاسی مختلف در انتخابات افزایش مشاکت مردم در انتخابات نیازمند امانتداری و صداقت مسئولان در اجرای انتخابات نیز است.

شاخص های نماینده در تراز جمهوری اسلامی؟

جاویدان با انتقاد از برخی نمایندگان ادوار گذشته این استان که در لایحه بودجه اظهار نظر نکردند و در ریل گذاری مسائل فرهنگی کشور نماد فرهنگی استان را معرفی نکردند افزود: امید است مردم با توجه ظرفیت فرهنگی که ایجاد شده در سه حوزه نیروهایی از جنس دانشگاه ها و تحصیلکردگان آکادمیک انتخاب کنند و حداقل در یک حوزه تخصص داشته باشند.

وی اضافه کرد: نماینده مظهر شخصیت و معرفت مردم حوزه انتخابیه اش در ابعاد مختلف است نمایندگان هم جایگاه مدیریتی دارند و نسبت به مدیریت اجرایی باید از این ویژگی ها بیشتر برخوردار باشند.

این فعال اصلاح طلب گفت: اراده نماینده مهم است به گونه ای که اراده داشته باشد با مشکلات مردم دست و پنجه نرم کند حتی اگر در این مسیر هزینه هم بشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: از مجموع ۱۵۹ نفر لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در کهگیلویه وبویراحمد که به شورای نگهبان ارسال شد ۱۲۷ نفر تایید صلاحیت شده اند.

سید جواد هاشمی مهر افزود: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۴۸ نفر، در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۴۰ نفر و در گچساران و باشت ۳۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.

وی تاکید کرد: از مجموع ۱۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس در استان ۱۱نفر تایید صلاحیت نشدند و صلاحیت هشت نفر هم احراز نشد. هشت نفر انصراف داده اند و ۶ نفر هم فاقد شرایط لازم برای شرکت در انتخابات بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha