۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85377281
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز طرح بهینه سازی آب کشاورزی در ۷۰ روستای تویسرکان

همدان-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی‌ استان همدان گفت: عملیات اجرایی ۷۰ طرح بهینه سازی آب کشاورزی در ۷۰ روستای تویسرکان همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رضا بهراملو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی این تعداد طرح از مجموع ۱۰۰ طرح در ۷۰ روستای تویسرکان آغاز شده است افزود: مجری این برنامه سازمان بسیج سازندگی استان همدان از محل قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و کارفرما سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است.

وی ادامه داد: ۴۸ طرح کانال آبرسانی در ۴۸ روستای تابعه شهرستان‌های تویسرکان، همدان، اسدآباد، کبودرآهنگ، فامنین و ملایر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه ۳۶ طرح بازسازی و نوسازی قنات در ۳۶ روستای تابعه شهرستان‌های استان آغاز شد تصریح کرد: این طرح ها در شهرستان‌های تویسرکان، همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب ۲۷ طرح در تویسرکان و ۹ طرح در سایر شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ طرح انتقال آب با لوله در شهرستان‌های استان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال شروع شد افزود: احداث ۶ طرح استخر ذخیره آب کشاورزی در ۶ روستای تابعه شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ و بهار با ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

بهراملو افزایش راندمان آبیاری با جلوگیری از هدررفت آب در مسیرهای انتقال و افزایش بهره‌وری همچنین مصرف بهینه آب را از مزایای این طرح دانست.

وی محل تامین اعتبار طرح را ۴۵۰ میلیارد ریال از مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ۳۵۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: اعتبار دولتی طرح ۸۰۰ میلیارد ریال، آورده بهره‌برداران ۱۲۰ میلیارد ریال و هزینه طرح ۹۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ هزار خانوار از طرح بهینه‌سازی آب کشاورزی بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۹۱ طرح در بخش کشاورزی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد اگرچه تعدادی از این طرحها افتتاح شده به طوری که چهار هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha