۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85377432
T T
۳۱ نفر

برچسب‌ها

کنترل کیفیت آب آشامیدنی همدان در ۱۴ آزمایشگاه

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85377432
کنترل کیفیت آب آشامیدنی همدان در ۱۴ آزمایشگاه

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: کنترل کیفیت آب آشامیدنی استان در ۱۴ آزمایشگاه انجام می شود و خروجی این آزمایشگاه‌ها بیانگر وضعیت سلامت آب آشامیدنی همدان است.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۵۲ مورد آزمایش میکروبی و نمونه برداری از آب آشامیدنی استان در ۱۰ ماه سالجاری توسط بازرسان انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۶ نمونه آزمایش میکروبی در مناطق شهری و ۱۳ هزار و ۳۷۶ مورد نیز در روستاهای استان بوده است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان همدان در این مدت یک هزار و ۹۳۴ آزمون فیزیکی و شیمیایی، ۲۰۵ آزمون بیولوژی شهری و ۴۴۸ آزمون فلزات سنگین انجام دادند.

مدیرعامل آبفای استان همدان ادامه داد: ۳۷۱ هزار و ۵۸۴ مورد آزمایش کلرسنجی و نمونه برداری امسال از آب شرب استان از سوی بازرسان انجام شده که ۴۰ هزار و ۶۱۱ مورد مربوط به مناطق شهری و ۳۳۰ هزار و ۹۷۳ مورد مربوط به مناطق روستایی است.

بختیاری فر با بیان اینکه ۳۶۷ هزار و ۸۹۷ آزمون کدورت سنجی در استان انجام شده، افزود: ۴۰ هزار و ۳۱۰ مورد در مناطق شهری و ۳۲۷ هزار و ۵۸۷ مورد در مناطق روستایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این آزمایشات بیانگر این است که آب آشامیدنی ساکنان استان همدان در وضعیت سلامت قرار دارد.

وی تاکید کرد: نمونه‌برداری‌ و آزمایش‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و کیفیت آب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha