پوشش هزینه دندان مصنوعی و ایمپلنت با بیمه تکمیلی در عارف کلینیک

یکی از موضوعاتی که همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده،هزینه‌های سرسام‌آور درمان بیماری‌های مختلف ازجمله مشکلات دهان و دندان است. یکی از راهکارهای مناسب که از دیرباز برای حل این مشکل و کاهش هزینه‌های درمان به کار رفته، بیمه‌ها هستند.

انواع بیمه و میزان پوشش آن‌ ها در دندانپزشکی

همانطور که می‌دانید بیمه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که هرکدام خدمات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه این بیمه‌ها را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

۱_ بیمه پایه

اولین نوع بیمه که اکثر ما با آن آشنا هستیم، بیمه پایه است که شامل بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح می‌شود. بیمه‌های ذکر شده که در دسته بیمه پایه قرار دارند، کمک قابل توجهی به درمان‌های دندانپزشکی نمی‌کنند.

۲_ بیمه تکمیلی

نوع دیگر بیمه، بیمه تکمیلی بوده که بیمه‌هایی نظیر آسیا، البرز، پارسیان، دانا، سرمد، پاسارگاد، سامان و مواردی از این قبیل در لیست این بیمه قرار دارند. میزان پوشش بیمه دندانپزشکی در بیمه تکمیلی با توجه به شرایط موسسه ارائه دهنده بیمه تعیین می‌شود ... برای پاسخ به سوال میزان پوشش دندانپزشکی برای بیمه تکمیلی، ابتدا باید با اصطلاح فرانشیز آشنا شویم.

فرانشیز چیست و نقش آن در هزینه‌های درمان

فرانشیز در واقع بخشی از هزینه درمان است که توسط بیمار پرداخت می‌شود. تمام بیمه‌ها نیز یک سقف و درصد مشخص از فرانشیز را دارا هستند، یعنی مبلغ مشخصی از هزینه درمان که توسط بیمه پرداخت می‌شود.

پس اگر بخواهیم بدانیم که بیمه دندانپزشکی در بیمه تکمیلی چقدر است، باید بدانیم شرکتی که در آن کار می‌کنیم چه سقفی از فرانشیز را در نظر گرفته و ماهانه چقدر از حقوقمان را بابت بیمه کم می‌کند. هرچقدر میزان قرارداد با شرکت بیمه بالاتر باشد سقف بیمه ما نیز بیشتر خواهد بود.

پوشش هزینه دندان مصنوعی و ایمپلنت با بیمه تکمیلی در عارف کلینیک

نحوه استفاده بیمه تکمیلی در دندانپزشکی

برای اینکه از بیمه دندانپزشکی استفاده کنید باید بدانید که کدام یک از مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه شما هستند. اکثر مراکز درمانی با بیمه قرارداد ندارند و تمام خدمات آن‌ها به‌صورت آزاد محاسبه می‌شود. عارف کلینیک در لیست مراکزی قرار دارد که خدمات درمانی خود را تحت پوشش بیمه ارائه می‌دهد.

شرایط استفاده از بیمه دندانپزشکی

برای اینکه بتوانید توسط بیمه‌ها اقدام به درمان کنید باید دارای رادیوگرافی OPG باشید، لذا به احتمال زیاد در زمان مراجعه به پذیرش دندانپزشکی، به شما گفته می‌شود که رادیوگرافی بگیرید. اگر از قبل رادیوگرافی انجام داده‌اید و تاریخ آن کمتر از 3 ماه است، حتما با خود همراه داشته باشید تا اگر مورد قبول بود از همان استفاده شود.

نحوه استفاده از بیمه برای دندان مصنوعی

افرادی که دارای دندان مصنوعی هستند قصد دارند از بیمه خود برای ساخت دندان مصنوعی جدید استفاده کنند، باید این نکته را در نظر بگیرند که بیمه‌ها پنج سال یک‌بار برای ساخت دندان هزینه پرداخت می‌کنند. این موضوع به این نکته اشاره می‌کند که باید دندان مصنوعی را هر پنج سال یکبار تعویض کنید.

دلیل این تعویض این است که پس از گذشت پنج سال، امکان تطابق نداشتن کامل فک با دندان‌های مصنوعی وجود داشته و حرکت این لثه‌های مصنوعی روی فک بیشتر می‌شود. پس اگر از خدمات بیمه دندانپزشکی استفاده می‌کنید می‌توانید با آسودگی خاطر نسبت به تعویض دندان مصنوعی خود اقدام کنید. شما می‌توانید به چند روش از بیمه برای ساخت دندان مصنوعی استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- هزینه قابل پرداخت توسط بیمه برای دندان مصنوعی در سال 1402 برای هر فک حدود 4 میلیون و 900 هزارتومان است. شما می‌توانید با پرداخت این مبلغ توسط بیمه، ساخت دندان‌های عاریه خود را در عارف کلینیک انجام دهید و دیگر هزینه مازادی برای این کار پرداخت نکنید.

2- افرادی هستند که قصد دارند از دندان‌های باکیفیت‌تری استفاده کنند، این افراد می‌توانند با پرداخت نقدی مابه‌التفاوت بیمه و آزاد و مبلغ حدود 10 میلیون تومان از بیمه خود، دندان مصنوعی خوبی را سفارش دهند. در این صورت تنها با پرداخت مبلغی بین دو تا پنج میلیون تومان، می‌توانید دندان‌های باکیفیت و ایده‌آلی داشته باشید.

3- در این کلینیک یک روش مناسب برای کسانیکه قصد دارند دندان‌های مصنوعی استفاده کنند پیشنهاد شده که طبق آن می‌توانند باقی‌مانده مبلغ دندان را به صورت اقساط یا توسط چک و یا کسر از حقوق پرداخت کنند. کسانیکه مستمری بگیر هستند و حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند و افراد نظامی که از حکمت کارت برخوردارند، می‌توانند از هم از بیمه استفاده کنند و هم مازاد مبلغ ساخت دندان‌ها را به‌صورت اقساط بپردازند.

شما می‌توانید از تمام بیمه‌ها برای ساخت دندان مصنوعی در عارف کلینیک استفاده کنید. این مرکز با تمام بیمه‌ها قرارداد داشته و برای بهره‌مندی از بیمه دندانپزشکی می‌توانید این کلینیک را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که عارف کلینیک با برخی بیمه‌ها به صورت مستقیم و برخی دیگر را غیر مستقیم قرار داد دارد که زمان مراجعه به پذیرش، اطلاعات لازم را دریافت خواهید کرد.

میزان پوشش بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از درمان‌های دندانپزشکی محسوب می‌شود که دندان جدید جایگزین دندان مصنوعی می‌شود. در سال 1402 هزینه ایمپلنت از 10 میلیون تومان به بالا است. اگر قصد دارید از بیمه برای این کار استفاده کنید، ابتدا باید تعداد دندان‌های آسیب دیده را با مراجعه به دندانپزشک و تعیین طرح درمانی، مشخص کنید. این نکته را در نظر بگیرید که اغلب مراکز درمانی، ایمپلنت را تحت پوشش بیمه قرار نداده‌اند که دلیل آن مربوط به پرداخت‌های دیرهنگام شرکت‌های بیمه به این مراکز است.

لذا ایمپلنت را آزاد انجام می‌دهند و فاکتور هزینه‌ها را صادر کرده تا شما بتوانید مبلغ پرداختی را از بیمه دریافت کنید. سقف بیمه شما نقش مهمی در پرداخت هزینه‌ها دارد و مشخص می‌کند چه مبلغی باید در نهایت بپردازید.

پوشش هزینه دندان مصنوعی و ایمپلنت با بیمه تکمیلی در عارف کلینیک

ایمپلنت دندان

در عارف کلینیک درمان‌های ایمپلنت نیز تحت پوشش بیمه هستند به این صورت که پس از مشخص شدن طرح درمان، توسط پرسنل کلینیک معرفی‌نامه‌ای آماده شده که طبق آن بیمار باید مقداری از سقف خود را در مرحله جراحی که کاشت فیکسچر انجام می‌شود، بپردازد. افرادی که تمایل دارند ایمپلنت مرغوب‌تری استفاده کنند، می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت هزینه بیمه و آزاد، این کار را انجام دهند.

به‌عنوان مثال برای کسانیکه می‌خواهند ایمپلنت کره‌ای استفاده کنند باید مبلغی حدود 12 میلیون و نیم برای این کار در نظر بگیرند که این هزینه مربوط به مرحله جراحی و پروتز ایمپلنت است. در مرحله جراحی شما به حدود 8 میلیون تومان نیاز دارید که بسته به نوع بیمه که تحت پوشش آن هستید، ممکن است تمام یا نصف این هزینه را بیمه تقبل کند. در مرحله پروتز باقی هزینه درمان که حدود 4 میلیون تومان است را می‌توانید مبلغی را توسط بیمه و مقداری نیز خودتان به‌صورت نقدی بپردازید.

بیمه‌ها برای ایمپلنت دندان کمک بسزایی به بیماران کرده و حدود پنجاه درصد از هزینه را پرداخت خواهند کرد. برخی از افراد دارای سقف بیمه بالاتر نظیر هفتاد تا هشتاد درصد داشته و این درمان را با هزینه کمتری انجام می‌دهند. در عارف کلینیک ایمپلنت با بیمه انجام می‌شود و بیمه‌هایی که به‌طور مستقیم با آن‌ها قرارداد دارند مراحل کار سریع‌تر انجام می‌شود. برای اطلاع از این بیمه‌ها می‌توانید توسط شماره تماس 02191008333 با مسئولین این کلینیک در تماس باشید.

https://arefclinic.ir

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha