شرط جدید بن گویر: ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در ازای آزادی اسرای صهیونیستی
ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در ادامه اظهارات غیرانسانی خود، این شرط را مطرح کرد که «باید کمک های بشردوستانه در مقابل آزادی اسرای اسراییلی از غزه وارد این منطقه شود.»

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، «ایتامار بن گویر» در این باره گفت: درباره ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه نگران هستیم. زیرا این کمک ها در نهایت به دست حماس می رسد.

این عضو تندرو کابینه نتانیاهو، اضافه کرد که باید کمک ها در مقابل آزادی اسرای صهیونیست وارد نوار غزه شوند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اختلافات میان واشنگتن و تل آویو اذعان و تصریح کرد: کابینه امنیتی اسراییل در زمینه تعامل با آمریکا دچار مشکل شده است.

پیشتر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با این ادعا که دولت کنونی آمریکا به دنبال کمک های بشردوستانه به مردم غزه است، گفت که اگر «دونالد ترامپ» رییس جمهور این کشور بود، شرایط کاملا متفاوت و بهتر بود.

وی هفته گذشته نیز گفته بود نظامیان این رژیم باید به طرف هر فلسطینی که به اطراف غزه نزدیک می‌شود، شلیک کنند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کنفرانسی برای ازسرگیری شهرک‌سازی در غزه اظهار داشت که نتانیاهو باید دستور شلیک تیر در غزه توسط نظامیان را به گونه‌ای تغییر دهد که آنها به طرف هر فلسطینی که به اطراف غزه نزدیک می‌شود، شلیک کنند.

بن گویر در ادامه تهدید کرد: چنانچه این خواسته عملی نشود، فعالیت کابینه ائتلافی اسراییل را با اختلال مواجه خواهد کرد.

بعد این اظهارات غیرانسانی، «یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد از بن‌گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم تاکید کرد که وی چیزی از سیاست خارجی نمی فهمد و خطری برای امنیت ما است.

لاپید روز یکشنبه با انتقاد از اظهارات اخیر بن گویر (درباره آمریکا)، گفت: این اظهارات هجمه مستقیم به جایگاه بین المللی اسراییل است و به امنیت ما آسیب وارد می‌کند.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر وزرای تندروی کابینه خود سیطره ندارد.

در این راستا، «بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: نتانیاهو باید به بن گویر دستور دهد که آسیب رساندن گسترده به روابط خارجی اسراییل را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، دولت دموکرات بایدن از ابتدای روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، درباره حضور صهیونیست های تندرو در این کابینه هشدار داد و خواهان اخراج آنها از کابینه شد.

بایدن و بسیاری از متحدان تل آویو در کشورهای غربی معتقدند که حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و در نتیجه تسریع در فروپاشی این رژیم می شود.

مقامات دولت بایدن از ابتدای جنگ غزه نیز ضمن حمایت تمام‌ عیار از رژیم صهیونیستی، همواره بر پرهیز از تندروی علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تاکید کردند، زیرا نگران شکل گیری انتفاضه جدیدی در سرزمین های اشغالی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha