دادگستری ساوه برای گمرک کاوه ضرب الاجل تعیین کرد

ساوه - ایرنا - رییس دادگستری ساوه با اشاره به وجود حدود یک میلیون دلار اموال متروکه در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: این اقلام باید در یک ماه تعیین تکلیف شوند.

ابوالحسن شریفی روز سه شنبه در جریان بازدید از گمرک کاوه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ضرب الاجل در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از اموال بیت المال صادر شده تا مواد اولیه و ماشین آلات متروکه در این گمرک با اجرای قانون توسط سازمان اموال تملیکی برای حمایت از تولید وارد چرخه اقتصادی کشور شود.

وی افزود: لازم است سازمان اموال تملیکی استان مرکزی، منطقه ویژه اقتصادی و گمرک کاوه در این مورد به وظیفه ذاتی خود عمل و پس از یک ماه گزارش کار و اقدامات را به مرجع قضایی منعکس کنند.

رییس دادگستری ساوه یادآور شد: بخش اعظمی از مواد اولیه صنایع و ماشین آلات مورد نیاز صنایع منطقه در انبار های گمرک کاوه وارد و نگهداری می شود که دادگستری ساوه به منظور صیانت از اموال مردم و حمایت از تولید به صورت ویژه از این گمرک بازدید می کند.

شریفی گفت: در این بازدیدها آخرین وضعیت میزان ماندگاری اموال و مدت زمان نگهداری قانونی کالاها و تعیین تکلیف اموال متروکه بررسی می شود.

ضرب‌الاجل دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف یک میلیون دلار اموال متروکه گمرگ کاوه
بازدید رییس دادگستری و دادستانی عمومی و انقلاب ساوه از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه 

لازم به ذکر است در ۹ ماهه سال جاری حدود ۴۰۴ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش ۱۸۲ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۶۰ کشور توسط حدود ۱۲۰ فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی و نفتی صادر شده است.

گمرک کاوه در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ در راستای ارائه خدمات گمرکی و انجام تشریفات مرتبط با کالای صادراتی و وارداتی صاحبان صنایع و فعالان تجاری فعالیت خود را شروع کرده است.

بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف ساوه فعالیت می‌کنند؛ هم اکنون در این شهرستان یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد.

این شهرستان هم اکنون با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی ایجاد شده در واحدهای صنعتی حدود ۴۰ درصدد از اشتغال استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

ساوه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha