۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85378135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۴ درصدی بیمه شدگان قزوینی در دولت سیزدهم

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین گفت: تعداد بیمه شدگان قزوینی در دولت سیزدهم از ۲۲۷ هزار و ۵۵۵ نفر در سال ۱۴۰۰ با ۱۴ درصد افزایش امسال به ۲۴۳ هزار و ۶۴۸ نفر رسیده است.

علی رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که شاخص نرخ بیکاری در استان قزوین از ۱۲.۵ اوایل دهه ۹۰ در دولت سیزدهم به ۶.۲ درصد کاهش یافته و در عین حال نیز با پیشرفت در این بخش در آینده این استان با کمبود و مشکل نیروی انسانی برای کار روبرو خواهد بود تا جایی که امروز در برخی از شهرستان ها به نیروهای کار ساده و ماهر نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه قزوین در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات طی ۲ سال گذشته عملکرد بسیار قابل قبولی داشته، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در بسیاری از تولیدات از جمله مواد شوینده به عنوان قطب اول در کشور شناخته شده ایم تا جایی که ۶۰ درصد از نیاز کشور در این استان تولید می شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۹۴۱ واحد تولیدی و در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات این استان در حال احداث هستند که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۲۰ درصد بوده که با راه اندازی آنها بیش از ۴۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد.

رحمانی یادآور شد: این در حالی است که تسهیلات مربوط به مصوبات سفر رییس جمهور در اردیبهشت ماه سال گذشته ۸۰ درصد پرداخت شده و ۲۰ درصد مابقی نیز در مرحله تشکیل پرونده و پرداخت قرار دارد.

افزایش بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در قزوین، بی سابقه است

با اشاره به خروج ۷۳ واحد صنعتی از تملک بانک های استان، گفت: ۱۲۸ واحد تولیدی راکد امسال به چرخه تولید بازگشتند و سه هزار و ۵۹۳ فرصت شغلی جدید نیز در استان ایجاد کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین با اشاره به تسهیلات ازدواج در دولت سیزدهم، اظهار کرد: میزان تسهیلات ارایه شده در دولت از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۴۱ هزار و ۳۲۴ فقره به مبلغ ۵۲ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال بوده که پرداخت شد و در بخش فرزندآوری نیز تاکنون ۱۱ هزار و ۳۸۶ مورد تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha